Aquest dissabte 5 d’abril, col·lectius socials i veïnals, i sindicats de tot l’Estat organitzen una jornada de mobilitzacions en defensa del dret a l’habitatge. Les manifestacions es duran a terme a diverses ciutats, tant de Catalunya com la resta d’Espanya, amb l’objectiu d’exigir una resposta urgent a la crisi de l’habitatge que afecta milers de famílies, amb demandes específiques per reduir els preus dels lloguers i garantir que l’habitatge sigui un dret i no un negoci.
Els convocants critiquen les polítiques actuals i l’especulació immobiliària, que diuen ser responsables de l’empobriment de la classe treballadora i de la dificultat per accedir a un habitatge digne. En aquest sentit, demanen una revisió urgent de les lleis d’habitatge, amb especial atenció a la limitació dels preus dels lloguers i la protecció de les persones vulnerables davant els desnonaments.
On seran les mobilitzacions i què es demana?
A Catalunya, tot i que a cada ciutat hi ha activitats al llarg del dia, a les 18:00 h se celebrarà una gran manifestació unitària a la Plaça Espanya de Barcelona, on es preveu l’arribada de columnes des de diferents ciutats i pobles del territori.
Les demandes principals d’aquesta mobilització inclouen la rebaixa immediata dels preus dels lloguers en un 50%, la creació de contractes indefinits, la recuperació d’habitatges buits i la prohibició de la compra especulativa d’immobles. També es reclama l’augment del parc públic d’habitatge, mitjançant l’expropiació dels pisos en mans de la SAREB i altres mesures per a garantir l’accés a un habitatge digne.
Les mobilitzacions del pròxim 5 d’abril, que s’espera que siguin massives, són només una mostra del creixent malestar social davant la problemàtica de l’habitatge, que cada cop afecta més famílies a les grans ciutats i a tot l’Estat. Activistes i veïns insten les autoritats a prendre mesures concretes i efectives per a garantir que l’habitatge sigui un dret i no un negoci lucratiu per a uns pocs.