La Querola agraeix la resposta dels cossos d’emergència i calcula danys d’entre el 40% i el 50% després de l’incendi

Els promotors del conjunt arquitectònic d’Ordino destaquen l’actuació dels Bombers d’Andorra i de la Generalitat de Catalunya i asseguren que el projecte es reconstruirà

27 de setembre de 2026 a les 12:29h

Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat

Activar ara

Els promotors del conjunt arquitectònic de la Querola han expressat el seu “més sincer agraïment” a tots els professionals i equips que han participat en l’extinció de l’incendi que ha afectat la urbanització.

En el comunicat, han volgut subratllar especialment la intervenció “ràpida i diligent” dels Bombers d’Andorra i dels Bombers de la Generalitat de Catalunya, una actuació que, segons remarquen, ha permès evitar que el foc s’escampés cap al bosc i cap als edificis més pròxims. També assenyalen que aquesta resposta ha estat clau per impedir danys encara més greus al conjunt residencial.

A més, els promotors han fet extensiu l’agraïment al cos de Policia, la Creu Roja, Protecció Civil i el Servei de Circulació d’Ordino, així com al Govern d’Andorra, el Comú d’Ordino i a totes les entitats, empreses i persones que han col·laborat, d’una manera o altra, en el dispositiu de seguretat, control i extinció.

Mostres de suport i solidaritat

El comunicat també posa l’accent en el suport rebut durant aquests dies. Els promotors expliquen que han arribat nombrosos missatges de solidaritat adreçats als promotors, als equips tècnics, a l’empresa constructora, als proveïdors i als clients.

Segons indiquen, també han rebut l’estima de moltes persones que vinculen la Querola amb un projecte arrelat al país. “Han estat des del primer moment i continuen sent mostres d’afecte i confiança que ens reconforten profundament i que ens donen força per afrontar aquesta nova etapa”, recullen en el text.

La Querola "continuarà"

L’incendi ha causat un perjudici important sobre una part del que s’havia aixecat durant anys de feina, però els promotors insisteixen que el projecte no queda descartat. Després d’una primera valoració, i a l’espera dels peritatges i estudis tècnics corresponents, calculen que els danys representen aproximadament entre un 40% i un 50% del conjunt de la urbanització.

Aquesta estimació inicial, afegeixen, confirma la voluntat de reconstruir les parts afectades i de continuar amb la Querola amb el mateix compromís i els mateixos estàndards de qualitat amb què es va concebre el projecte.

Des d’ara s’obre una fase de treball tècnic i pericial que haurà de delimitar amb precisió l’abast dels desperfectes i concretar les actuacions necessàries per a la reconstrucció. Els promotors expliquen que treballaran de manera coordinada amb les administracions, les companyies asseguradores, els equips tècnics i les empreses implicades, amb l’objectiu de recuperar com més aviat millor les zones malmeses i completar el conjunt del projecte.

Durant tot aquest procés, asseguren que mantindran informats els clients i la ciutadania sobre l’evolució dels treballs i sobre les diferents fases de la reconstrucció.

“Vint anys de feina no desapareixen entre les flames. Queden el projecte, el coneixement acumulat, els vincles creats al llarg de tot aquest temps i, sobretot, la voluntat de continuar.”

Sobre l'autor
Ismael Lobo
Ismael Lobo García
Veure biografia
El més llegit