Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta
Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat
El pròxim 1 d’octubre entrarà en vigor la modificació del Reglament General de Circulació, que incorpora noves obligacions per als usuaris dels vehicles de mobilitat personal (VMP), entre els quals hi ha els patinets elèctrics. Entre els canvis més rellevants hi figuren l’edat mínima de 15 anys per conduir-los i l’ús obligatori del casc.
En aquest context, i en el marc de la campanya impulsada pel Servei Català de Trànsit, la Policia Local de Vilafranca del Penedès iniciarà el pròxim dilluns 5 d’octubre una campanya informativa i de control dels VMP. L’actuació pretén informar els usuaris sobre les noves exigències i verificar-ne el compliment, amb especial atenció als elements de seguretat i a les condicions de circulació.
La campanya posa l’accent en la necessitat de garantir una convivència segura entre els diferents usuaris de la via pública, especialment en els entorns urbans, on coincideixen vianants, bicicletes, VMP i vehicles a motor.
Normes bàsiques que ja són vigents
La regulació actual estableix que els VMP no poden superar els 25 km/h, són d’ús unipersonal i, per tant, només hi pot circular una persona. A més, no poden circular per les voreres, zones de vianants i altres espais reservats als vianants.
També queda prohibit conduir-los fent ús d’auriculars o del telèfon mòbil, i els conductors han de respectar en tot moment la senyalització i les normes de circulació.
A banda d’això, els VMP han d’estar inscrits al registre de la Direcció General de Trànsit (DGT) i han de portar l’etiqueta identificativa corresponent en un lloc visible. Aquesta inscripció permet obtenir el número identificatiu del vehicle i és necessària per disposar de l’assegurança obligatòria de responsabilitat civil.
Les noves obligacions a partir de l’1 d’octubre
Amb la modificació del Reglament General de Circulació, s’incorporen noves mesures de compliment obligatori. Entre aquestes, destaquen les següents:
- Casc obligatori per a totes les persones que condueixin un VMP.
- Edat mínima de 15 anys per poder conduir un VMP.
- Obligació de portar l’enllumenat encès.
- En condicions d’escassa visibilitat, ús obligatori d’armilla reflectant.
- Els repartidors o riders que facin servir VMP també hauran de portar armilla reflectant.
Controls i tasca informativa a Vilafranca
La Policia Local de Vilafranca desplegarà la campanya a partir del 5 d’octubre, en coordinació amb la iniciativa del Servei Català de Trànsit. Durant els primers dies es reforçarà especialment la tasca informativa i de sensibilització, al mateix temps que es faran controls per comprovar si es compleixen les normes.
El regidor de Seguretat Ciutadana, Ramon Zaballa, ha recordat que els VMP “són vehicles i que, per tant, els seus usuaris han de conèixer i respectar les normes de circulació, tant per garantir la seva pròpia seguretat com la de la resta d’usuaris de l’espai públic”.
“La nova normativa busca reforçar la protecció dels usuaris i dels vianants i ordena la mobilitat urbana. Portar casc, registrar el patinet a la DGT i tenir més 15 anys són obligacions que ara caldrà complir. Estic convençut que la ciutadania celebrarà l’entrada en vigor d’aquestes mesures tan esperades per tothom”, ha afirmat el regidor.
