La Federació d'Empresaris d'Autotransport de Tarragona (FEAT) i la Confederació Espanyola de Transport de Mercaderies (CONETRANS) han llançat avui un ultimàtum davant la situació de "col·lapse" que viu la xarxa viària de la demarcació. En una roda de premsa conjunta, les patronals han reclamat mesures urgents, com la flexibilització de l'ús de l'N-340, i han advertit de possibles mobilitzacions si no s'atenen les seves demandes.
El president de la FEAT, Joaquim Riudeubas, i el president de CONETRANS, Javier Arnedo, han assenyalat que l'obligació de circular per l'AP-7 està saturant una via que ja no pot absorbir més trànsit. Per això, proposen aixecar la prohibició de pas per l'N-340 específicament per al transport local. L'objectiu és que els camions que fan serveis de proximitat no hagin d'entrar a l'autopista per fer "quilòmetres inútils", cosa que descongestionaria els accessos i reduiria costos.
Dèficit d'inversions
El diagnòstic del sector apunta directament a la gestió pública. "Els governs no han estat a l'altura a l'hora d'estudiar el creixement del parc de vehicles", han denunciat, criticant que les infraestructures continuïn sent les mateixes mentre la població i el nombre de cotxes s'han disparat. Els transportistes lamenten que l'autovia A-7 finalitzi abruptament a l'Hospitalet de l'Infant i que trams com el d'Altafulla s'hagin convertit en vies urbanes inviables per al trànsit pesant.
A més del dèficit estructural, els representants han expressat el seu profund malestar per la "criminalització" del col·lectiu davant l'augment de la sinistralitat. "Fa tres anys érem herois essencials i ara sembla que siguem el pitjor", ha sentenciat Arnedo, qui ha defensat la professionalitat dels conductors.
Les patronals, que avui s'han reunit amb el Partit Popular per traslladar aquestes inquietuds, avisen que la situació és critica. Si no s'apliquen solucions reals per dignificar el sector i millorar la connectivitat, no descarten convocar aturades.