Trànsit vol reduir la velocitat a 100 km/h a l'AP-7 a l'Ebre

És una de les propostes que s’estan estudiant i que Trànsit va traslladar com a opció als transportistes dimecres

logo ACN
13 de novembre de 2025 a les 18:29h
Actualitzat: 13 de novembre de 2025 a les 18:29h

La reducció de la velocitat a 100 km/h a l’AP-7 en el tram sud i a 80 km/h per als camions és una de les mesures que el Servei Català de Trànsit estudia per reduir la sinistralitat. Així es va exposar en una reunió mantinguda dimecres entre el director de Trànsit, Ramon Lamiel, i representants del sector del transport. La proposta, encara en fase d’estudi, afectaria uns 30 quilòmetres entre Amposta i l’Hospitalet de l’Infant en sentit sud. Si finalment es valida, s’hauria d’elevar al govern espanyol.

La Federació Empresarial d’Auto Transports de Tarragona ja ha advertit que aquest tipus de mesures són només “pedaços”, i denuncia que el tram de l’AP-7 a l’Ebre amb només dos carrils és insuficient per absorbir els 12.000 camions diaris que hi circulen.

Els darrers dies, dos accidents han provocat talls prolongats a l’AP-7: un camió cisterna a l’Ametlla de Mar el cap de setmana, i un sinistre amb tres camions implicats dimarts a l’Aldea.

Dimarts mateix, Lamiel ja havia apuntat que Trànsit estudiava una reducció de velocitat. En declaracions a l’ACN, va explicar que s’està analitzant la sinistralitat a la demarcació de Tarragona, especialment al tram de l’Ebre. Entre Calafat i Camarles, en sentit sud, hi ha una recta de baixada “molt imponent” on els camions “pateixen”. En aquest sector, a més, els camions tenen prohibit avançar i tampoc poden circular per la N-340.

“Hi ha un projecte del Ministeri sobre velocitat variable i ens sembla molt bé, però nosaltres també analitzarem tocar velocitats en aquesta zona per controlar la via en aquest tram concret de l’Ebre”, va afirmar Lamiel.

Els transportistes de la província insisteixen que la solució passa per convertir la N-340 en autovia i ampliar l’AP-7 amb un tercer carril, i no per reduccions de velocitat provisionals.

Sobre l'autor
logo ACN
ACN
Veure biografia
El més llegit