Dilluns, 20 de gener de 2025
És notícia

La futura seu de la Diputació a la Imperial instal·la un rellotge renovat

Avatar photo
Aquesta és l’última actuació a la façana abans de renovar l’interior i mudar-se a finals de mandat
rellotge diputacio imperial

La Diputació de Tarragona prepara el trasllat de la seva seu a l’antic edifici de Caixa Tarragona situat a la plaça Imperial Tàrraco. La intenció és poder desplaçar-s’hi a finals de mandat i aquest divendres s’ha posat la cirereta del pastís de la renovada façana: el nou rellotge.

Després de temps en desús, tornarà a donar les hores i a il·luminar-se durant el vespre. El rellotge, però, no serà diferent del que coneixíem fins ara, ja que s’ha respectat la seva estètica. Tot i que alguns tarragonins recorden la música que en el seu dia havia fet sonar, aquesta particularitat no la recuperarà.

rellotge diputacio imperial

Els bastons que simulen els números de les hores és l’únic que es mantindrà. Tant els seus leds com el motor o les agulles del rellotge s’han canviat completament, donat que estaven molt malmeses per la pluja i la manca de manteniment. Si no hi ha cap contratemps, el rellotge estarà en funcionament la mateixa tarda de divendres. A banda d’això, la Diputació ha instal·lat unes xarxes per prevenir la brutícia dels coloms, ha vinilat la façana amb el seu nom i ha netejat les escultures.  D’aquesta manera s’acaben totes les actuacions previstes a l’espera de renovar l’interior de l’edifici.

Mudança abans d’acabar el mandat

L’ens provincial va adquirir l’edifici l’any passat amb un cost de 4,5 MEUR. Aquesta opció venia donada gràcies a la compra de l’edifici Síntesi el 2013, quan es va reservar la possibilitat de tenir el dret de tanteig i retracte amb aquest immoble de la plaça Imperial Tàrraco (adjacent al Síntesi). De fet, aquesta clàusula tenia l’objectiu de permetre el trasllat de la Diputació a l’edifici en un futur. La intenció és unir en aquests dos edificis adjacents la seu operativa, actualment situada a l’edifici Síntesi, amb la seu corporativa, que es troba al Palau de la Diputació. Segons remarquen, pretenen guanyar “eficiència i prestar millors serveis”.

rellotge diputacio imperial

La reforma es preveu que estigui enllestida abans del 2027. En total, es tracta de 7.782 metres quadrats on està previst que s’hi traslladin més de 300 treballadors. Pel que fa a l’actual seu corporativa de la Diputació, al Passeig de Sant Antoni, es destinarà a usos institucionals i de representació, entre d’altres.

L’oportunitat d’adquirir l’edifici de la plaça de la Imperial Tàrraco no respon a una operació aïllada, sinó que és una peça de l’engranatge de la reordenació de diferents espais patrimonials de la Diputació de Tarragona arreu de la demarcació, “responent a la voluntat descentralitzadora que caracteritza a la Diputació de Tarragona”, segons la presidenta de la Diputació, Noemí Llauradó.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior
jonquera detingut

Detenen un home a la Jonquera que tenia una ordre a Romania per tràfic de drogues

Notícia següent

L’Hospitalet de Llobregat marca les pautes de les polítiques de joventut del 2024-2027

Notícies relacionades