Dijous, 18 d'abril de 2024
És notícia

El Port de Tarragona es compromet a reduir el 96% de les emissions de CO₂ pel 2022

Avatar photo

El seu president, Josep Maria Cruset, ha presentat el Pla de Sostenibilitat, que marcarà l'agenda d'aquesta institució durant els propers deu anys i que segueix els objectius de l'Agenda 2030 de l'ONU

Pla mitjà del president del port de Tarragona, Josep Maria Cruset, en la presentació el nou Pla de Sostenibilitat Agenda 2030 a les instal·lacions portuàries. ACN.

El Port de Tarragona ha presentat aquest matí el nou Pla de Sostenibilitat, que té com a objectiu principal reduir la petjada de carboni a zero l’any 2030.

 

El president de l’APT, Josep Maria Cruset, ha explicat el compromís del Port amb el desenvolupament sostenible destacant que “a més a més d’ajudar a la programació de les accions per a lluitar contra el canvi climàtic, afegeix transparència i rendiment de comptes en uns reptes, com el canvi climàtic i l’economia sostenible, que ens impliquen a tots com a persones, com a organitzacions i com a societat”

 

Aquest projecte compta amb tres grans blocs temàtics: Sostenibilitat ambiental, Creixement sostenible i Compromís social, que donen resposta a cadascun dels 17 objectius inclosos en l’Agenda 2030 de Desenvolupament Sostenible de l’ONU. Els tres eixos es despleguen a la vegada en 23 grans objectius, i que compten amb un total de 82 metes o accions a realitzar en els propers deu anys. El directiu ha afirmat que “es tracta d’un document ambiciós, amb objectius potents i una visió realista, i que ens obliga a dedicar-hi grans esforços”.

 

Pel que fa al primer eix, la sostenibilitat ambiental, hi ha quatre línies d’actuació: l’aigua, l’aire, la biodiversitat i la gestió de residus i economia circular. Dins dels onze objectius d’aquest bloc, en destaca la restauració, la millora i la potenciació dels hàbits naturals de la zona Xarxa Natura 2000, que tindrà un cost d’uns dos milions d’euros. D’altra banda, es construirà un dipòsit de 1.000m³ al nou espai de la Zona Logística d’Activitat (ZAL), per tal de recollir i reutilitzar les aigües pluvials. Cruset també ha avançat el projecte de creació de biòtops marins, grans peces similars a les boies, que atrauen la flora i la fauna marines i ajuden a la preservació.

 

En l’apartat de la millora de la qualitat de l’aire, el president del Port ha explicat que el Pla preveu la instal·lació de nous captadors i l’aprovació de més instruccions operatives. En aquest àmbit, el Pla també inclou la creació de més massa forestal de la zona portuària per aconseguir una millora de la qualitat de l’aire a través de la reducció de les emissions de CO2. El verd creixerà al port mitjançant 4a plantada solidària a l’accés del Moll de Reus, l’ampliació zona verda al voltant de l’antiga seu de l’APT, Museu del Port, amb la creació d’un mur verd a l’heliport.

 

El creixement sostenible, que correspon al segon eix, fa referència a l’àmbit més econòmic del Port. El seu president, Cruset, ha defensat aquest bloc manifestant que “el nostre creixement passa per la transició energètica, la digitalització dels processos i l’impuls d’infraestructures que afavoreixin la millora de l’eficiència, la competitivitat i la connectivitat entre les persones”. Aquesta és l’àrea en que s’enfocarà la institució portuària per tal de reduïr les emissions de CO2. L’objectiu és arribar al 96% a finals del 2021 i al 99% al 2030, quan conclogui l’Agenda per al Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides. La compensació de les emissions es durà a terme a través d’accions com la digitalització d’alguns processos, la construcció de plantes fotovoltaiques, la potenciació del ferrocarril o la contractació d’energia verda i l’electrificació del Moll de Creuers. 

 

El darrer eix és el compromís social, que vetlla per la comunicació, la salut i la ciutadania. En  aquest punt, les accions van dirigides a millorar l’accés als espais públics, a dur a terme campanyes de responsabilitat social corporativa (RSC), augmentar la comunicació amb la població o la instal·lació d’un sistema d’informació als usuaris del KM0 al dic de Llevant en els dies de fort vent per, si es produís, alertar d’un episodi de presència de partícules.

 

Per últim, Josep Maria Cruset ha declarat que aquest repte “marcarà la propera dècada, ja que el desenvolupament sostenible és un objectiu indestriable de l’activitat econòmica global i, en particular, de les activitats del sector logístic i portuari”.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Brot de coronavirus al Club de Polo de Barcelona

Notícia següent

La URV formarà part d’un multi-campus universitari de nou països

Notícies relacionades