VNG presenta l’estratègia per ser la capital comercial al sud de Barcelona

Avatar photo

En marxa el Pla d'Enfortiment del Comerç Local, dotat amb 1,5 milions d'euros, i els passos per ser prova pilot d'una APEU

Vilanova i la Geltrú destinarà un milió i mig d’euros en quatre anys al Pla d’Enfortiment del Comerç Local. L’objectiu és que la ciutat es consolidi com a capital comercial al sud de Barcelona. L’alcaldessa, Olga Arnau, ha recordat que “des del primer moment de la pandèmia ja vam voler estar al costat del sector, amb el Pla de Xoc i després amb el Pla de reactivació” i ha refermat la “voluntat política de generar respostes perquè VNG en sortís enfortida”.

Olga Arnau ha explicat que el Pla d’Enfortiment actual és una continuïtat de les mesures que ja es van prendre per ajudar al sector econòmic a sortir de la crisi arran de la Covid-19 amb mesures com els vilabons, la bonificació del 50% de l’IBI dels hotels, l’ampliació dels espais de terrassa dels bars i restaurants i el suport les campanyes de promoció gastronòmica. L’alcaldessa ha presentat el pla al costat de representants del sector comercial i de la restauració i s’ha mostrat convençuda que “la col·laboració publicoprivada acaba afavorint la ciutat”.

El regidor de Promoció de Ciutat, Jordi Medina, ha exposat les cinc línies d’acció del Pla d’Enfortiment del Comerç, incidint també en el treball conjunt amb els sectors econòmics “hem d’anar agafats de la mà, si no, no ho podrem fer”. La primera línia és l’increment del màrqueting, la segona, la millora de l’experiència comercial, la tercera tenir un espai públic més amable, la quarta, ampliar els serveis al consumidor i la cinquena, la posada en marxa de l’APEU, l’Àrea de Promoció Econòmica Urbana.

Per dur a terme aquestes accions l’Ajuntament ha previst una dotació econòmica d’un milió i mig d’euros al llarg de quatre anys. Medina ha posat exemples d’algunes iniciatives previstes, com ara una nova campanya de Vilabons, l’increment d’aparcaments dissuasius a la ciutat i la millora dels carrers comercials (enllumenat, i nou mobiliari).

Pel que fa a l’APEU, el regidor de Promoció de Ciutat ha explicat que en la diagnosi feta s’han registrat 324 activitats en l’àmbit delimitat i que s’està treballant en el Pla d’actuació. “L’objectiu és que aquestes 324 empreses decideixin tirar endavant. Començaria a funcionar el gener de 2024” avança Jordi Medina, “l’APEU per nosaltres és la garantia per assolir la capitalitat comercial”.

Mercè Codina, representant de l’associació Viu Comerç creu que l’Area de Promoció Econòmica Urbana “és una eina molt bona”, i es mostra convençuda que l’Ajuntament i el sector comercial tenen un “objectiu comú: embellir el comerç, fer-lo agradable, tenir un entorn ben maco”.

El president del gremi d’Hostaleria, Jordi Gasol, per la seva banda, ha volgut destacar que “la capital del Garraf té molt potencial, unes bones platges, un comerç potent i la restauració”. Per Gasol totes les accions proposades “sumen perquè tinguem més visitants”, i afirma que “tenim ganes que l’APEU tiri endavant”.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

El SOAF Mas Pintat s’apropa a la zona sud amb un espai familiar a l’Escola Marià Fortuny

Notícia següent

Els Special Olympics Andorra organitzen el XIV Trofeu Internacional d’Esquí

Notícies relacionades