El Teatre de Blanes torna a la normalitat pre-COVID amb el musical ‘Mistela, Candela, Sarsuela’

La representació d’aquest passat dissabte ha reprès l’aforament habitual al 100% després de més d’un any i mig de restriccions

Un dels recintes públics que aquests dies també ha recuperat la normalitat pre-COVID és el Teatre de Blanes, que el passat dissabte va poder oferir la primera representació exempta de mesures de contenció per la pandèmia, amb l’aforament al 100%. Va ser amb motiu de la funció del musical ‘Mistela, Candela, Sarsuela’, que es va oferir a partir a les 9 de la nit.

A càrrec de la Companyia Epidèmia Teatre, l’obra és candidata a ser guardonada als Premis Butaca de Teatre 2021, que es lliuraran el 15 de novembre al Teatre Monumental de Mataró. Més concretament està nominat Joan Saez en la categoria de millor actor de musical pel seu treball en aquesta obra, que uneix tres sarsueles en una.

‘Mistela, Candela, Sarsuela’ és una comèdia musical en forma de divertimento que reivindica als enginyosos artistes de fa dos segles Pitarra i Vidal i Valenciano. Un homenatge a temps pretèrits des del present amb una sarsuela del segle XXI, un popurri de divertides cançons, músiques trepidants i coreografies molt ben treballades que van transportar l’espectador del Teatre de Blanes a temps pretèrits amb regust cinematogràfic.

Els quatre personatges principals estan incorporats per Aida Llop, Mireia Lorente-Picó, Lluís Oliver i el ja esmentat Joan Sáez, acompanyats al piano per Oriol López. En definitiva, quatre actors i un músic bevedors de mistela –d’aquí el títol de la funció- es fan una sarsuela d’embolics en una sastreria, amb personatges i situacions que caracteritzen els arquetips més coneguts del món de la comèdia.

‘Laberint Striptease’, propera representació professional al Teatre Blanes

Després d’aquest musical, la següent cita de la programació professional al Teatre de Blanes –al marge de la projecció cinematogràfica del Cicle Gaudí prevista per aquest dijous 21 d’octubre i els espectacles de Rialles- ens emplaça per d’aquí més d’un mes. El 27 de novembre a les 9 de la nit arribarà ‘Laberint Striptease’, escrita, dirigida i protagonitzada pel mestre català del cabaret, Roberto Gómez Alonso, inspirat a partir del llibre ‘Striptease i Teatre Irregular’, de Joan Brosa.

A partir d’aquí, el genial coreògraf especialitzat en el món del cabaret va concebre un espectacle on la música, la dansa, el teatre, l’acrobàcia, el cant, el transformisme i l’striptease que dóna nom al títol de l’obra són els fils conductors del missatge que es vol donar al públic. A banda de ser un homenatge a Joan Brossa, l’espectacle reivindica el cabaret com a gènere, i està carregat d’una evocadora nostàlgia per la Barcelona més canallesca dels anys 70 i 80. Significa l’oportunitat de poder gaudir del gran músic Jordi Cornulleda; la cantant Elena Martinell, els ballarins Laura Marsal i Davo Marín, així com el propi Roberto G.Alonso i Jordi Andújar, que s’alternen les actuacions.

Val a dir per últim, com a dada curiosa, que tot just el passat mes de juliol el Teatre de Blanes ja va acollir l’espectacle ‘Garrí al Forn amb Compota de Reineta’, del grup de teatre El Mirall, qui va comptar amb la valuosa aportació del mateix Roberto G.Alonso. Una obra que precisament es podrà tornar a veure el proper 31 d’octubre al Teatre de Lloret de Mar a les 6 de la tarda.