La Universitat de Girona (UdG) organitza el dissabte 17 de maig una nova edició de la Jornada de Portes Obertes (JPO),adreçada als estudiants de batxillerat i cicles formatius de grau superior, així com a les seves famílies. L’objectiu és oferir-los una visió completa de l’oferta acadèmica i dels serveis que la universitat posa a disposició de la comunitat estudiantil. Les inscripcions ja estan obertes i poden formalitzar fins al divendres 16 de maig a través del seu lloc web .
Al llarg del dia, els assistents podran visitar els nou centres docents de la UdG i els dos centres adscrits de Salt, acompanyats per professorat i estudiants informadors, els quals proporcionaran tota la informació necessària per ajudar-los a orientar el seu futur acadèmic. Coneixeran de primera mà les aules, els laboratoris i els tallers on es duen a terme les classes, així com la Biblioteca, un espai que desperta especial interès entre l’alumnat.
La UdG oferirà informació detallada sobre els més de 50 graus disponibles per al curs 2025-2026, així com de les 17 titulacions dobles, una modalitat que desperta cada cop més interès entre els futurs universitaris.
Durant la jornada es posaran a disposició guies personalitzades per a cada facultat, en format digital o en paper, amb informació sobre les vies d’accés, els plans d’estudi, les sortides professionals i altres dades d’interès. També s’han previst visites guiades a les instal·lacions de cada facultat i dels centres adscrits, com l’Escola Universitària de Realització Audiovisual i Multimèdia (ERAM) i l’Escola Universitària de la Salut i l’Esport (EUSES).
Els participants també podran informar-se sobre els serveis de suport a l’estudiant, com el programa de beques, l’aprenentatge de llengües, l’esport universitari, la mobilitat internacional, l’atenció a persones amb necessitats específiques o l’orientació laboral. A més, és facilitarà un fulletó desplegable amb una visió global dels serveis i activitats que ofereix la UdG, les opcions d’allotjament en pisos compartits o residències.
Un dels aspectes més destacats de la Jornada és la possibilitat d’interactuar directament amb els estudiants que actualment estan cursant graus a la UdG. Aquests voluntaris ofereixen el seu testimoni en primera persona, responen preguntes i aporten una visió pròpia i autèntica sobre la vida universitària. Alhora, s’ofereix informació sobre la gran varietat d’associacions d’estudiants presenta a la UdG, que afavoreixen la creació de vincles entre els alumnes amb interessos i inquietuds similars.
La JPO amb el nou Model UdG XXI
La Jornada se celebra coincidint amb la recent presentació del Model UdG XXI , una iniciativa que pretén dotar la Universitat d’un model educatiu propi i distintiu, adaptat als nostres desafiaments i transformacions de la societat actual.
L’objectiu principal és oferir a l’estudiant la possibilitat de construir itineraris formatius flexibles, adaptats a les seves necessitats i aspiracions personals, afavorint un aprenentatge global a la mida. Amb aquest enfocament, la UdG vol donar resposta a les demandes del present amb una formació més personalitzada, adaptable i vinculada amb la realitat social i professional.