Dilluns, 5 de maig de 2025
És notícia

La Plaça de les Mèlies de Pineda de Mar acollirà la 37a Diada de la Puntaire

Avatar photo
La celebració serà el diumenge 26 de maig, a partir de les 10h, amb una xifra esperada de 800 persones participants

Tot a punt per a la Diada de la Puntaire que enguany se celebrarà a Pineda de Mar. Serà la 37a edició de la trobada, una xifra que, juntament amb la de les 800 persones participants previstes, posa en relleu la importància de la cita que tindrà lloc el proper diumenge 26 de maig a les 10.00h a la Plaça de les Mèlies.

Organitzada per l’Ajuntament de Pineda de Mar en col·laboració amb l’Associació Catalana de Puntaires (ACP), la trobada té com a objectiu l’intercanvi d’experiències i coneixements sobre el món de les puntes al coixí o boixets. En paraules de la presidenta de l’ACP, la senyora Rosa Maria Provencio, «volem acostar el món de la punta arreu per tal que la gent obri els ulls a les noves tècniques i materials».

Un art que resisteix

Les puntes de coixí són un art tèxtil que consisteix a elaborar filigranes fines i complexes. Amb origen a la Venècia del segle XVI, va ser introduït a Catalunya durant el XVII, esdevenint en gran indústria tèxtil entre els segles XVIII i fins mitjans del segle passat. Al Maresme van existir tallers de gran renom com la Casa Castells d’Arenys de Mar. Actualment l’ACP manté l’art transmetent-ne el coneixement amb trobades anuals arreu de Catalunya.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

La Guàrdia Urbana de Lleida comptarà amb un centre operatiu a la Mariola

Notícia següent

Entra en funcionament el reforç de policies d’estiu a la Pineda

Notícies relacionades