Dijous, 18 d'abril de 2024
És notícia

Endesa crea una taula de treball amb l’Ajuntament de Barcelona

Avatar photo

La Companyia i el consistori han acordat treballar conjuntament i han abordat les diferents problemàtiques que s’han produït de forma excepcional entre mitjan de desembre i gener

Endesa ha activat una taula de coordinació amb l’Ajuntament de Barcelona per donar respostes concretes a les necessitats de la ciutat. Així, s’ha acordat intensificar les trobades tècniques amb el consistori i amb els diferents districtes per a poder executar accions que millorin i garanteixin el subministrament elèctric. Amb aquests equips de treball, en els quals ja s’ha començat a treballar en districtes com Ciutat Vella i Nou Barris, es vol reforçar la col·laboració a l’hora de prioritzar, definir i planificar accions específiques. Aquesta iniciativa també s’està duent a terme amb diferents municipis d’arreu de Catalunya.

L’objectiu d’aquesta taula de treball també és analitzar i fer seguiment de les incidències que han tingut lloc de forma excepcional durant les darreres setmanes en zones concretes de la capital catalana. I és que, com a subministradora d’un servei essencial, la Companyia lamenta la situació que han viscut alguns veïns i veïnes de Barcelona quan, de forma excepcional i per causes diverses, s’han produït incidències que han afectat la continuïtat del subministrament d’electricitat.

En aquest sentit, s’han posat en comú les diferents situacions viscudes i s’ha fet un repàs de les accions de millora ja realitzades a curt termini i també d’aquelles accions planificades pel primer quadrimestre de l’any, les quals han de permetre reforçar més el servei, com per exemple l’estesa de noves línies de baixa tensió, la reconfiguració i renovació de trams de cablejat, la instal·lació d’equips de supervisió en centres de transformació o accions concretes per dificultar les connexions irregulars en algunes zones. Amb la creació de taules de treball es vol, justament, definir un calendari i fer reunions periòdiques de seguiment i coordinació entre ambdues parts per a portar a terme totes aquestes accions.

Tot i aquest període concret en el qual han succeït incidències excepcionals, la qualitat de subministrament elèctric a la ciutat de Barcelona és bona. En aquest sentit, l’índex que mesura la qualitat d’acord amb la regulació va ser de 0,73 hores al 2020, un valor substancialment per sota dels límits establerts per la reglamentació estatal per a zones classificades com a urbanes, una xifra que es manté de forma sostinguda any rere any. Així, i tenint en compte totes les interrupcions de subministrament que s’han produït al llar de l’any, la disponibilitat de la xarxa d’Endesa ha estat del 99,99%.

Aquestes dades auditades són possibles gràcies a les inversions realitzades a la xarxa de Distribució i, enguany, les accions de millora seran encara més ambicioses que l’any passat. Es posarà especial focus en l’automatització i la digitalització de la xarxa, que permeten reduir el temps d’afectació als clients quan es produeix una incidència, sigui quina sigui la causa, així com actuacions en baixa tensió. A tall d’exemple, la Companyia preveu incrementar en un 170% la renovació de centres de transformació a Barcelona i en un 360% els telecomandaments, un sistema de control remot que permetrà reduir en un 20% el temps d’interrupció del servei en cas d’incidències. A més, la instal·lació d’equips de supervisió i sensorització en infraestructures permetran monitoritzar i detectar més fàcilment anomalies.

Coordinació global i municipi a municipi

Durant els últims mesos Catalunya ha viscut situacions excepcionals que han afectat a les infraestructures bàsiques de serveis essencials: la pandèmia de la Covid-19 –que ens ha obligat a estar més hores en casa i l’economia de moltes famílies s’ha vist reduïda notòriament–, l’arribada de l’onada de fred sumada a la tempesta Filomena –que va afectar a instal·lacions elèctriques i va dificultar els treballs de reparació per la impossibilitat d’arribar a alguns punts per la quantitat de neu als camins–, o l’increment de les connexions irregulars associades sobretot a consums elèctrics elevats, com per exemple plantacions de marihuana.

Malgrat que la xarxa elèctrica es troba en bon estat i dimensionada per a cobrir la demanda dels clients, Endesa ha activat un pla d’acció en aquest període excepcional per escoltar, recollir, analitzar les problemàtiques detectades i determinar un pla d’actuació específic adaptat a les diferents casuístiques de cadascú.

En aquest sentit, s’han començat a activar equips tècnics de treball o taules de coordinació amb els diferents ajuntaments que han manifestat alguna problemàtica, mitjançant els quals s’analitzarà de forma separada les diferents casuístiques que s’hagin pogut produir i, d’aquesta manera, prioritzar i definir accions específiques i noves necessitats d’inversió per garantir-hi el servei elèctric. Igualment, també s’estan analitzant els punts de la xarxa que han tingut un pitjor comportament per tal de poder implementar d’altres solucions i millorar així la seva resiliència.

A més, des de fa setmanes Endesa i Generalitat de Catalunya treballen conjuntament un pla de coordinació amb diferents actuacions que permeten identificar i resoldre usos i connexions fraudulentes a la xarxa de distribució. D’aquesta manera, s’està treballant de manera transversal amb representants de la Companyia, el departament d’Empresa i Coneixement i la ‘Direcció General d’Energia, Seguretat Industrial i Seguretat Minera, així com la conselleria d’Interior i el cos de Mossos d’Esquadra.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Detingut un home a Lleida per maltractar el nadó de quinze mesos de la seva parella

Notícia següent

La Generalitat no vol fer obligatòria la mascareta FFP2

Notícies relacionades