Un most de raïm Sumoll del Bages guanya el premi Innoforum al gust més original

La proposta sense alcohol de Caves Artium ha estat reconeguda al Gastronomic Forum Barcelona, on la castanyissa d’El Soler de N’Hug també ha estat finalista

03 de novembre de 2026 a les 20:58h

Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat

Activar ara

El most natural sense alcohol, elaborat amb most flor de raïm Sumoll, una varietat autòctona del Bages, ha estat reconegut amb el premi Innoforum en la categoria de ‘Gust més original en begudes’. La proposta és de l’empresa Artium, un dels 40 productors integrats a la Xarxa Productes de la Terra que està participant en el Gastronomic Forum Barcelona 2026, de la mà de la Diputació de Barcelona.

El Soler de N’Hug, també membre de la Xarxa, ha estat finalista a la categoria de ‘Gust més original en aliments salats’ amb la castanyissa, una salsitxa artesanal elaborada amb porc de la seva granja i Castanya de Viladrau.

El most sense alcohol de Caves Artium s’obté de l'anomenat most flor, el que s'aconsegueix en la primera premsada. Això permet aconseguir un producte d’alta qualitat i apreciar l’expressió varietat del sumoll. El jurat ha valorat la capacitat d’apropar la cultura vitivinícola a nous públics, amb una alternativa sense alcohol que posa en valor el territori i el treball de la cooperativa del Bages.

Fundada a Artés el 1908, va ser la primera cooperativa que va produir cava a l’Estat espanyol. Artium ja va ser finalista als Premis Innoforum 2025 pel cava El Fresc. No va guanyar el guardó, però ha rebut altres reconeixements, com ara el Gran Or als Premis Vinari 2026 com a Millor Escumós Jove de Catalunya.

El Soler de n’Hug va ser finalista als Premis Innoforum 2025 amb la hansifarra, un homenatge a l’entrenador del FC Barcelona, Hansi Flick, que va combinar el frankfurt alemany amb la botifarra catalana i que va sorgir de la col·laboració amb la xef Maria Nicolau. El productor del Lluçanès ha tornat a repetir l’èxit aquest any amb la castanyissa, una altra fusió. En aquesta ocasió, combinant la tradició dels embotits curats amb el gust de les castanyes.

 

Els productors presenten novetats

El Gastronomic Forum Barcelona 2026, que se celebra al pavelló 1 del Recinte de Gran Via de la Fira de Barcelona, es pot visitar fins demà 4 de novembre. Altres novetats que es donen a conèixer a l’espai de la Xarxa de Productes de la Terra són l’Oli Montbrucy, que mostra olives de taula i olivada, tot fet amb oli Vera de Montserrat. La Musona ha arribat a la Fira amb un xoriço fet de vedella angus 100%, i Castanya de Viladrau ha presentat la Ruta Gastronòmica de la Castanya, amb la participació de quatre restaurants referents de diferents punts de Catalunya i els seus xefs.

En l’apartat dels caves, Ladiferenta ha arribat amb dues Medalles d’Or al Mondial des Vins Extrêmes 2026, Entrerroques i Ladiferenta Blanc, mentre que Raventós Rosell ha presentat la nova imatge del cava rosé pinot noir brut nature. Per la seva banda, Nais Drinks està mostrant al Gastronomic Forum amb la gamma de còctels sense alcohol fets a base de fruita i botànics. Lora presenta una nova línia, To-Go, que consisteix en una base làctia i un topping artesanal llest per emportar; un nou quefir estil grec amb més probiòtics, i un format amb fibra prebiòtica que no altera ni el color ni el gust, i que no genera pics de glucèmia en sang.

Sobre l'autor
C CIUTAT
Redacció
Veure biografia
El més llegit