Agents de la Policia Nacional han detingut a tres persones que treballaven en una clínica sota la sospita d’haver dut a terme tractaments estètics de manera irresponsable, sense tenir la qualificació específica adequada i utilitzant mètodes irregulars que han causat lesions a diverses persones.
Segons han informat des de la Comissaria provincial, hi ha almenys una desena de persones a les quals suposadament han causat seqüeles físiques i estètiques per una presumpta mala praxi professional. Els detinguts estan sent investigats pels delictes de lesions, intrusisme professional, salut pública, estafa, apropiació indeguda i falsedat documental.
La investigació es va iniciar el passat setembre arran d’una denúncia d’una víctima que referia haver quedat amb seqüeles físiques després de sotmetre’s a un tractament estètic en una clínica d’aquesta localitat, segons han precisat a través d’un comunicat.
El grup operatiu de delictes contra les persones de Marbella va iniciar les perquisicions durant les quals els agents van localitzar més víctimes que, igualment, van referir que després d’un tractament estètic en la mateixa clínica havien quedat amb seqüeles.
Fins al moment hi ha un total de deu persones afectades amb diferents seqüeles, algunes d’elles greus. Amb la informació recopilada i les gestions pràctiques amb organismes oficials sanitaris, es va poder comprovar que la clínica no comptava amb personal qualificat ni autoritzat per a la pràctica d’aquests tractaments.
A més, els aparells utilitzats suposadament “no eren els adequats i el personal que els utilitzava no comptava amb llicència ni formació per a la seva utilització“.
Les indagacions practicades han permès identificar i detenir, el passat 1 de febrer, a tres responsables de la clínica com a presumptes responsables dels delictes de lesions, intrusisme professional, salut pública, estafa, apropiació indeguda i falsedat documental.
L’informe elaborat pels agents juntament amb personal sanitari ha revelat que hi ha nombroses deficiències i irregularitats quant a les llicències del personal i els aparells utilitzats, per això s’ha sol·licitat la suspensió d’activitat d’aquesta. Dels fets en coneix el Jutjat d’Instrucció número 1 de Marbella.