Un tràgic incendi a un garatge va acabar amb la vida de dos bombers a Alcorcón, a la Comunitat de Madrid, el passat 2 d’abril, en el qual es van veure atrapats en una violenta explosió mentre intentaven sufocar les flames. L’origen de l’incendi va ser un vehicle híbrid de gamma alta que, segons les investigacions preliminars, va patir un accident a causa d’una possible confusió del conductor amb els pedals. Es creu que el conductor va pressionar el pedal de l’accelerador en lloc del fre, provocant que el cotxe perdés el control a una velocitat de 60 km/h dins del garatge.
Després de l’impacte contra un altre vehicle híbrid estacionat i una columna del garatge, el vehicle va causar una sèrie d’explosions que van intensificar el foc de manera dramàtica. El sinistre va tenir lloc cap a les 16:30 hores, moment en què els serveis d’emergència van rebre l’alerta. Durant els treballs d’extinció, dos bombers van perdre la vida, un per una explosió i l’altre a causa de la inhalació de gasos tòxics. Un tercer bomber va resultar ferit greu.
Els equips d’emergència no van poder accedir al lloc fins dos dies després, quan la zona va ser finalment desinfectada de gasos tòxics, gràcies a l’ajuda de la Policia Científica i altres dispositius tècnics, com un robot caní. Quan els investigadors van poder entrar al garatge, van comprovar que els vehicles i el sostre del local estaven completament destruïts per la violència de les flames.
A hores d’ara, la investigació continua oberta.