Dissabte, 14 de juny de 2025
És notícia

BONES NOTÍCIES | Els nanorobots redueixen els tumors de bufeta

Avatar photo

Un estudi ha aconseguit reduir en un 90% els tumors de bufeta amb l’ús de nanorobots. La recerca s’ha fet en ratolins i està liderada per l’Institut de Bioenginyeria de Catalunya i el CIC biomaGUNE, amb la col·laboració de l’Institut d’Investigació Biomèdica de Barcelona i de la Universitat Autònoma de Barcelona. Aquest treball obre la porta a nous tractaments en aquest tipus de càncer que redueixin el temps d’hospitalització, el que implicaria menys cost i més comoditat per al pacient.

Els tractaments actuals que impliquen l’administració de fàrmacs directament a l’interior de la bufeta han demostrat bones tasses de supervivència però una eficàcia terapèutica baixa. Els nanorobots són nanopartícules amb capacitat d’autopropulsar-se per l’interior del cos.

Ara, un estudi publicat a la revista ‘Nature Nanotechnology’ mostra com un equip d’investigació ha reduït en un 90% la mida de tumors de bufeta en ratolins administrant una sola dosi de nanorobots propulsats per urea. Els investigadors estudien ara si els tumors tornen a aparèixer després del tractament.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Rosa Suriñach pren possessió com a regidora de l’Ajuntament de Barcelona

Notícia següent

Uns 30.000 treballadors Tarragonins es beneficiaran de l’augment del salari interprofesional

Notícies relacionades