El ciclista Raúl García Álvarez, que va caure en coma l’any 1998 després d’una caiguda mentre competia, ha mort. Segons ha explicat el director del Norte de Castilla, l’home va patir un accident durant el descens de la Morcuera, en la segona etapa de la X Volta Ciclista a la Serra Nord de Madrid. Ell formava part de l’equip Venta Magullo-B.Melero.
En el moment de l’accident, Raúl, que tenia 17 anys i tota la vida al davant, va sortir-se de la via i va caure per un terraplè d’uns 5 metres d’altura. A conseqüència de la caiguda, en Raúl va patir un traumatisme cranial sever, un traumatisme al tòrax i un tall en una cama.
En Raúl va ser rescatat amb un helicòpter i traslladat a l’Hospital 12 d’Octubre de Madrid, on van intervenir-lo d’urgència durant 4 hores, segons recull La Vanguardia. Finalment, el seu diagnòstic va ser irreversible.
Va estar un any ingressat a Burgos, però després de veure que no hi havia solució, la família del ciclista se’l va endur a casa, van preparar-la per atendre’l i allà ha estat durant 23 anys.
El director del citat mitjà explica que el Raúl era “un esportista jove, fort, amb un futur molt prometedor. Quan va tenir l’accident, acabava de començar la seva carrera. Vivia per això. No tenia res més al cap. Només pensava en la bicicleta”.