La investigació es va iniciar per l’Equip de Recerca Tecnològica (EDITE) de la Comandància de la Guàrdia Civil de Badajoz, quan la mare de la menor va comunicar als agents que la seva filla estava patint amenaces i coaccions per part d’un home a qui suposadament hi havia conegut a través de xats de jocs en línia.
Davant els fets denunciats, es va dur a terme la investigació tecnològica i es van analitzar les converses dels sistemes de comunicació, amb les quals es van obtenir prou proves per implicar en l’acció delictiva un veí de la comarca malaguenya d’Axarquia.
De la investigació es va deduir que aquest home, després de conèixer la menor en xats i empatitzar-hi, la va enganyar per poder controlar els seus comptes socials i obtenir fotografies íntimes, coaccionant-la i amenaçant-la amb la intenció d’aconseguir l’enviament d’altres imatges de més contingut íntim i fins i tot li va proposar contacte físic.
IDENTIFIQUEN L’AUTOR
Amb la identitat del suposat autor dels fets, la Guàrdia Civil va aconseguir ubicar a Màlaga el punt des d’on estaven arribant els missatges. Amb la col·laboració de diferents unitats de la Guàrdia Civil de Màlaga, aquest 14 de juny passat es va dur a terme el registre domiciliari.
Els agents de la benemèrita van intervenir diferent material informàtic així com telefonia mòbil. Després d’analitzar aquest material, en el desenvolupament de la investigació els agents el van detenir i van instruir diligències per engany, coacció i amenaces a una menor.
L’objectiu era obtenir imatges de contingut íntim, cos que podria ser constitutiva d’un presumpte delicte d’agressió sexual. Aquestes diligències i el detingut s’han posat a disposició dels jutjats d’instrucció de Màlaga i Badajoz.