Dissabte, 21 de juny de 2025
És notícia

Nova ajuda de 100€ per ulleres i lents de contacte: tot el que has de saber

Avatar photo
La mesura té un cost de 48 milions d’euros i beneficiarà 721.000 nens i nenes

 El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, ha anunciat aquest dilluns que el seu executiu posarà en marxa un programa d’ajudes directes a menors de 16 anys amb problemes de visió perquè puguin adquirir ulleres o lents de contacte de cara al pròxim curs escolar. Els menors disposaran de fins a 100 euros per cobrir la factura del centre òptic a l’hora d’adquirir ulleres o lentilles. La mesura beneficiarà 721.000 nens i nenes que necessiten ulleres, però que, segons el president espanyol, no se les poden permetre.

Segons Sánchez, l’executiu activarà les ajudes a través d’un reial decret que dotarà el Consell General de Col·legis d’Òptics i Optometristes amb una transferència de 48 milions d’euros. La prestació, ha afegit, serà “homogènia al conjunt del país” perquè “la salut dels espanyols no depèn ni del seu codi postal, ni de la seva residència, ni dels seus ingressos”. “Com més equitat en salut, més cohesió social”.

El president espanyol ha recordat que els problemes de visió repercuteixen en els estudis i, a la llarga, deriven en dificultats per poder prosperar a la vida. Segons dades del Consell citades per Sánchez, el 30% dels casos d’abandonament escolar “estan relacionats amb alteracions de la visió”.

Amb aquesta mesura, ha afegit, l’executiu “fa un pas endavant”, perquè el fet que un nen o una nena “vegi bé la pissarra de la seva escola no pot dependre de la butxaca de la seva família”.

La ministra de Sanitat, Mónica García, ha recordat que la mesura formava part de l’acord de coalició entre el PSOE i Sumar, i ha justificat que sigui universal per evitar “tràmits innecessaris” i perquè “el dret de veure-hi bé no entén de rendes”.

L’ajuda començarà al pròxim curs escolar i segons la ministra té vocació de permanència. Es tracta, ha dit, que “mai més hi hagi famílies que tinguin dificultats per pagar les ulleres o lentilles dels seus nens o que allarguin la vida útil de les ulleres perquè no es pot pagar”.

 

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior
nàstic

Caos amb la venda d’entrades pel primer partit dels Play-Offs del Nàstic

Notícia següent
entrega-pisos-barcelona

56 famílies de Sant Andreu reben les claus dels seus habitatges públics

Notícies relacionades