Aquest matí s’ha iniciat la nova etapa de transport entre Tarragona i Barcelona. Les obres del túnel de Roda de Berà ha obligat Renfe a posar 83 autobusos i 4 microbusos, amb 30.500 places, que faran 611 expedicions diàries per minimitzar l’efecte de les obres. Tot i això, ja són molts usuaris els que es queixen en arribar a Sant Vicenç dels retards i dubten del futur d’aquesta alternativa en bus.
A causa del fet que molts usuaris habituals de Rodalies ja esperaven que el primer dia fos un “infern”, com diferents viatgers han qualificat, alguns han decidit apostar per l’alta velocitat. L’Estació del Camp de Tarragona ha registrat aquest matí un increment de persones a les vies, especialment al tren que va directe a Barcelona.
El primer tren Avant del matí arriba a les 7:35 hores del matí al ‘hub’ tarragoní i en poc més de 35 minuts arriba a l’estació de Sants a les 08:11 hores. Aquesta alternativa és l’opció més ràpida per molta gent que necessita arribar d’hora per entrar al seu lloc de treball i no pot arriscar-se als retards que estan patint els usuaris que han optat pel Pla Alternatiu de Transport.
Tot i que és el primer dia d’aquest nou sistema de transport, fins que no s’arribin a les xifres normals de viatgers no es coneixerà si les mesures adoptades han sigut eficients i proporcionals o no. Tot i això, molta gent encara és reticent a fer servir el servei d’autobusos de Renfe per arribar a Sant Vicenç, per la qual cosa ens esperen sis mesos carregats de polèmica i transformacions d’un Pla Alternatiu de Transport que no ha tingut una bona rebuda.