El trànsit a l’AP-7 en el tram entre Sant Vicenç de Calders i Tarragona sentit sud ha augmentat al voltant d’un 7% a primera hora durant els primers dos dies de tall ferroviari a Roda de Berà, segons dades del Servei Català de Trànsit obtingudes per l’ACN.
Entre la mitjanit i les 11.00 hores del matí de dimarts, coincidint amb les primeres hores d’afectacions, la circulació de vehicles a l’AP-7 va ser un 7,6% superior a la de fa dos dimarts. En les primeres hores de dimecres, l’increment va ser del 7,9% en sentit sud. En canvi, la interrupció del servei de trens no sembla haver causat gaire impacte en l’afluència i la circulació de vehicles en el mateix tram, però en sentit nord.
Segons les xifres de Trànsit, el dimarts 1 d’octubre, primer dia de talls ferroviaris, en direcció Tarragona es va notar un augment significatiu del nombre de cotxes entre les 7.00 i les 9.00 hores del matí, i sobretot entre les 10.00 i les 11.00 hores. També se’n va registrar un augment entre les 15.00 i les 16.00 hores. En l’hora punta de la tarda, les oscil·lacions van ser mínimes, cosa que va fer tancar les 24 hores en un 4,6% d’increment mitjà.
Encara en sentit sud, el patró de les primeres 13 hores de dimecres va ser similar a les del dia anterior, amb un repunt en comparació amb el dimecres 18 de setembre, especialment entre les 8.00 i les 11.00 hores del matí.
Estabilitat en direcció nord
En canvi, entre Tarragona i Sant Vicenç de Calders en direcció a Barcelona, el nombre de vehicles dimarts va ser pràcticament idèntic al de dues setmanes abans, amb un increment d’un 0,4% en les primeres onze hores, i una caiguda també del 0,4% en el conjunt de les 24 hores.
També en sentit nord, l’hora punta de dimecres també ha estat pràcticament calcada a la del 18 de setembre. Només s’ha apreciat una baixada significativa de vehicles lleugers en aquesta ruta entre les 10.00 i les 13.00 hores, que ha fet caure el trànsit en les primeres 13 hores de dimecres un 7,1%.