Dilluns, 2 de juny de 2025
És notícia

Laura Borràs compara Companys i Puigdemont: “L’Estat manté la pulsió repressiva”

Avatar photo
La presidenta de Junts ha criticat Espanya també per “no haver dut a terme la restitució completa del president Companys”
Executiva de Junts en l'ofrena al president Companys

La presidenta de Junts, Laura Borràs, ha aprofitat l’homenatge i ofrena al que fos president de la Generalitat Lluís Companys en el 84è aniversari del seu afusellament per a comparar la situació que va patir ell amb la que pateixen ara altres líders independentistes.

“Canvien els temps, canvien els mètodes, però es manté la pulsió repressiva de l’Estat espanyol. Tenim un president afusellat, i ara tenim un president a l’exili que no pot tornar perquè l’aparell judicial espanyol, sense miraments, no vol aplicar una llei que emana del seu propi parlament”, ha dit, tot lamentant que Salvador Illa sigui “un president de la normalitat quan a Catalunya tot és molt poc normal”.

En aquest sentit, Borràs ha recomanat a Illa “recordar a Companys quan deia que Catalunya només té els catalans perquè les altres causes justes del món tenen altres seguidors, perquè sembla que està més interessat a defensar els interessos de l’Estat espanyol que dels interessos dels catalans”.

Més enllà d’això, ha criticat Espanya també per “no haver dut a terme la restitució completa del president Companys”. “La profunditat i solidesa de les nacions també es demostra amb la qualitat de la seva memòria. Per això convé fer memòria i tenir present tot el que ha passat i continua passant, perquè Catalunya no ha renunciat ni renunciarà als seus ideals”, ha sentenciat.

Per la seva banda, Albert Torelló, de Demòcrates de Catalunya, ha afirmat el llegat polític més important de Companys és “la importància d’anar units i deixar enrere les diferències” i de “treballar colze a colze amb els adversaris”. Per això ha defensat que cal “la unitat” per aconseguir la independència.

D’altra banda, ha subratllat que a Catalunya “fa 84 anys que hi ha repressió”, encara que ha matisat que ara mateix és “diferent” perquè l’Estat “ja no té la capacitat d’executar”, tot i que ha insistit que hi ha “una revolta de les togues contra les lleis” com en el cas de la llei d’amnistia.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior
ocell xarxes japoneses

Denuncien un home per capturar més d’una quarantena d’ocells protegits a Corbins

Notícia següent
museu-hospitalet-llobregat

El projecte “Ceci n’est pas” servirà d’homenatge a Claude Collet

Notícies relacionades