Dimarts, 20 de maig de 2025
És notícia

Els Comuns reclamen que la taxa turística es destini directament a polítiques d’habitatge

Avatar photo
“Aquests han de ser els pressupostos de l’habitatge”, ha expressat el portaveu al Parlament, David Cid
David Cid, portaveu dels Comuns al Parlament

El portaveu dels Comuns al Parlament de Catalunya, David Cid, ha anunciat en roda de premsa des del faristol l’inici de les negociacions del grup parlamentari amb el Govern pels pressupostos de la Generalitat de l’any 2025. Unes negociacions que, per al portaveu, “seran essencials per a garantir que el pròxim any estigui marcat per mesures transformadores que donin resposta a les necessitats reals de la ciutadania”.

En aquest sentit, Cid ha admès que les prioritats seran la implementació de mesures “immediates i contundents” per fer front a la crisi de l’habitatge i l’impuls d’una fiscalitat justa.

L’emergència habitacional és el nostre principal problema, amb preus del lloguer desbocats i una manca d’accés a habitatges dignes. Per això, cal que els pressupostos de 2025 facin un esforç molt important en les polítiques d’habitatge”, ha indicat Cid. L’acord d’investidura entre els Comuns i el PSC inclou l’objectiu de construir 50.000 habitatges de protecció oficial, 15.000 directament de l’lncasòl i la rehabilitació de 150.000. Per això, el portaveu considera que en aquests primers pressupostos “ens juguem que els acords d’investidura es puguin complir al llarg de la investidura”.

El desplegament de la Llei d’habitatge també serà una prioritat per fer front a la crisi de l’accés a l’habitatge. L’objectiu dels Comuns és incorporar als pressupostos “l’inici de l’augment del parc d’habitatge públic, desplegar el règim sancionador i la capacitat inspectora de la Generalitat”, ha explicat el portaveu.

Pel que fa a la fiscalitat turística, Cid ha reconegut que, tot i ser un motor econòmic per al país, “cal avançar amb un augment substancial de la taxa turística a Catalunya per recaptar més recursos”.

Donat que sectors com el turisme tenen un impacte directe sobre la pujada dels preus de l’habitatge, els Comuns han traslladat la proposta al Govern per “modificar els usos, perquè part dels recursos de la taxa turística vagin destinats directament a polítiques d’habitatge”. El diputat considera que “la negociació de pressupostos és el primer examen del compliment de l’acord d’investidura, serem molt exigents i veurem si el Govern té voluntat real” de complir els acords. “Aquests han de ser els pressupostos de l’habitatge”, ha conclòs.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

El Festival Accents presenta l’onzena edició amb la presència de 27 artistes

Notícia següent
La portaveu del Govern, Sílvia Paneque, durant la roda de premsa posterior a la reunió de l'Executiu

El Govern destina a habitatge social més de 31 milions d’euros del romanent de tresoreria

Notícies relacionades