El 73,8% del personal docent d’Educació i Formació Professional són dones, és a dir, set de cada deu. Així ho indiquen les últimes dades extretes del passat octubre pel Departament. Els percentatges de feminització són més alts a les escoles que als instituts, i freguen la totalitat a l’educació infantil. Concretament, el cos més feminitzat és el de mestres de primària (85,6%), seguit del de professorat d’Escoles Oficials d’Idiomes (76,3%). El cos de professors d’ensenyament secundari, el segon més nombrós, presenta un 63,5% de dones. En canvi, altres cossos estan masculinitzats: el de professorat especialistes en sectors singulars d’FP (33,2% de dones) i professorat tècnic d’FP, a extingir, (41,2% de dones).
Si es compta el personal docent amb un càrrec de responsabilitat (direcció, secretaria, caps d’estudis o coordinació pedagògica, entre d’altres), el percentatge és del 74,6%. El Departament conclou, d’acord amb aquestes dades, “que no existeix un sostre de vidre en l’accés als càrrecs directius en el sector docent”.
Atenent a les especialitats, la d’educació infantil és pràcticament femenina en la seva totalitat (97,7%), i la d’educació primària ho és en un 83,2%. Els 87,3% de mestres d’anglès de primària són dones, com també ho són el 82,3 % dels docents d’anglès de secundària o el 89,5 % dels especialistes d’aula d’acollida o el 93,3% de pedagogia terapèutica. Tanmateix, algunes especialitats menys feminitzades són educació física (42,4%), matemàtiques (52%) o tecnologia (43,9%).
Per edats, s’observa una feminització similar a tots els grups, d’entre el 73,9% i el 74,7%, amb dues excepcions als dos extrems dels rangs d’edat: els docents d’entre 21 i 25 anys presenten una feminització superior, del 77,2%, i els de més de 61 anys en presenten una d’inferior, del 71,9%.