El 20% dels vehicles controlats per la Guàrdia Urbana superen la nova limitació de 30 km/h

Enxampen en un sol dia 40 usuaris de bicicletes i patinets circulant per la vorera en lloc de la calçada

Una senyal de trànsit de limitació de 30 km/h a Tarragona ACN

El 20% dels vehicles controlats dilluns per la Guàrdia Urbana de Tarragona superaven els 30 quilòmetres per hora (km/h). Segons informa l’Ajuntament, dels 560 vehicles controlats en la primera jornada amb la nova limitació de velocitat en vigor, 111 sobrepassaven aquest topall de 30 km/h, si bé només onze circulaven a una velocitat superior als 40 km/h.

A més, la Guàrdia Urbana també va enxampar durant la jornada 40 usuaris de bicicletes i patinets que circulaven per la vorera en lloc de fer-ho per la calçada, tal com estableix l’Ordenança de Convivència i Ús dels Espais Públics. El consistori apunta que, tret que es produeixin casos flagrants, durant els primers dies els agents no imposen sancions i potencien la tasca informativa.

“Durant els primers dies els agents de la Guàrdia Urbana no posaran cap sanció, excepte si es produeix una vulneració flagrant, com per exemple anar a 70 en un tram de 30 km/hora”, remarca el conseller de Mobilitat, Xavier Puig, el qual ha titllat de “positiu” el balanç de la primera jornada.

“És una campanya pedagògica, no punitiva perquè l’objectiu és una adaptació eficaç a la normativa, no recaptar. L’èxit serà aconseguir una ciutat més segura i amable per tots”, afegeix.

El consistori aprofitarà l’entrada en vigor de la nova regulació per monitoritzar amb radars mòbils les velocitats dels cotxes de determinats carrers durant 24 hores amb l’objectiu d’extreure’n un balanç estadístic diari.

La modificació de l’ordenança de convivència ha reduït el límit de velocitat a 30 km/h en la majoria de carrers, l’actualització de les disposicions sobre la circulació de bicicletes, la introducció d’una regulació per als vehicles de mobilitat personal (VMP) i la revisió de les obligacions de la resta de conductors respecte de les bicicletes i VMP, entre altres.

La nova regulació vol incrementar al seguretat, potenciar els desplaçaments a peu i la comoditat dels vianants, i incrementar l’ús de la bicicleta i el patinet, que hauran de circular pels carrils habilitats o per la calçada.

“De cotxes n’hi ha de seguir havent i el seu ús moltes vegades és imprescindible. Però una ciutat excessivament organitzada al voltant del cotxe és sinònim de col·lapse”, apunta el màxim responsable de Mobilitat de l’Ajuntament de Tarragona.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Llum verda a l’ampliació dels hospitals de Can Ruti i Bellvitge

Notícia següent

Barcelona amplia el cribratge de covid-19 a tot el Raval Nord

Notícies relacionades