Tarragona encén la prèvia dels Sols Repsol 2026 amb 600 racions de romesquet de peix al Mercat Central

El Mercat es converteix en escenari festiu i gastronòmic abans de la gala de dilluns al Palau, amb tastos i sortejos

14 de febrer de 2026 a les 18:05h
Actualitzat: 14 de febrer de 2026 a les 18:05h

El Mercat Central de Tarragona ha viscut aquest dissabte 14 de febrer un migdia de festa gran: parades plenes, música d’ambient i dependentes disfressades —de flamenca, marieta, gerra de cervesa o fins i tot algun superheroi— mentre Bob Esponja revisava la llista per omplir el rebost.

L’escena, a mig camí entre el Carnaval i la plaça de mercat de sempre, ha servit també per donar el tret de sortida a la prèvia de la Gala dels Sols Guia Repsol 2026, que se celebrarà dilluns 16.

Tarragona encén la prèvia dels Sols Repsol 2026 amb 600 racions de romesquet de peix al Mercat Central 1

 

Un romesquet per a 600 persones, cuinat en directe

En un Mercat Central abarrotat, el cuiner Josep Moreno, del restaurant Deliranto de Salou (1 Sol Guia Repsol), ha preparat un romesquet de peix per a unes 600 persones. Un guisat mariner amb patata i peix —en aquesta ocasió, rap i musclos— amb la picada clàssica: pebrot de romesco, ametlla, all escalivat, julivert, oli i vinagre. Tot, cuinat i emplatat en directe davant del públic.

El cuiner Josep Moreno, de Deliranto Salou, en un tastet de romesquet de peix al Mercat de Tarragona pels Sols Repsol

 

Autoritats i missatge de territori: km 0 i producte de proximitat

L’acte, conduït amb humor pel tarragoní Roberto Vara, ha comptat amb presència institucional i del sector turístic: Cristina Lagé, directora general de Turisme de la Generalitat; Marta Ventura, vicepresidenta de la Diputació de Tarragona; Octavi Bono, director del Patronat de Turisme; l’alcalde Rubén Viñuales; la regidora Montse Adan; i María Ritter, directora de Guia Repsol.

Durant l’esdeveniment, Lagé ha defensat la tria del territori com a seu de la gala i ha posat en valor el producte de proximitat: “La Gala dels Sols 2026 no podia ser en un altre lloc que Tarragona, Reus i la Costa Daurada, com a colofó d’un any en què Catalunya ha estat Regió Mundial de la Gastronomia. Aquest és un territori que potencia el quilòmetre zero i on la restauració posa en valor els productors de l’entorn”, ha destacat.

Tarragona encén la prèvia dels Sols Repsol 2026 amb 600 racions de romesquet de peix al Mercat Central 2

 

Sortejos i entrades per a la gala de dilluns

La jornada també ha inclòs els primers sortejos: s’han repartit cinc experiències gastronòmiques en un restaurant 1 Sol de tot l’Estat i cinc entrades dobles per a la gala de dilluns 16 al Palau de Tarragona, entre les persones que aquests dies han comprat al mercat i s’han descarregat l’app de Guia Repsol.

 

Diumenge, Reus pren el relleu amb el vermut i grans xefs

La programació continuarà diumenge a la plaça del Mercadal de Reus, amb una experiència gastronòmica centrada en el vermut, amb les vuit marques locals (Miró, Iris, Rofes, Yzaguirre, Cori, Or del Camp, Olave i Fot-li) i amb la presència de Ferran Adrià.

A la mateixa jornada, a partir de les 12.30 h, el Museu del Vermut de Reus (Solete Guia Repsol) acollirà una proposta d’aperitiu amb els cuiners Ramón Freixa i les germanes Martina i Carlota Puigvert (Les Cols), que oferiran la seva versió de les banderilles per maridar amb vermut, mantenint l’esperit popular amb segell d’alta cuina.

Tarragona encén la prèvia dels Sols Repsol 2026 amb 600 racions de romesquet de peix al Mercat Central 3
Sobre l'autor
eric mendo foto
Eric Mendo
Veure biografia
El més llegit