L’esperit mariner serà el protagonista de les propostes culturals d’aquest cap de setmana a Port Tarragona. La Pèrgola del Serrallo serà l’escenari de dues cantades d’havaneres. Dissabte, 26, es podrà gaudir de l’actuació de Neus Mar i l’endemà serà el torn dels Olla Barrejada. L’actuació d’aquests últims estava programada pel 12 de juliol, però es va haver d’ajornar per causes meteorològiques, amb el compromís de reprogramar-lo i oferir així el cicle d’havaneres al complet. Tant la cantada de Neus Mar com d’Olla Barrejada començaran a les 10 de la nit i són gratuïtes. Aquests concerts clouran la 33a edició de les Havaneres al Port.
Enguany, el cicle d’Havaneres ha presentat una programació amb propostes de primer nivell dins del panorama, amb una important representació femenina i sense oblidar el talent del territori, per conformar un programa musical de primer nivell dins d’aquest gènere. Les dues cantades d’aquest setmana així ho exemplifiquen.
Un cartell de primer nivell
Neus Mar és una de les poques veus femenines solistes d’aquest gènere. Va començar la seva carrera el 2008 i al llarg dels anys s’ha fet un lloc en un un món tradicionalment de formacions vocals majoritàriament masculines i també mixtes. Neus Mar es caracteritza per una manera d'interpretar que fuig dels estereotips tradicionals. Ofereix un repertori amb temes propis, cançó mediterrània i gèneres habituals del cant de taverna. Ha actuat a centenars de concerts i cantades i en tres ocasions a la Cantada d'havaneres de Calella de Palafrugell. Està acompanyada d' Emilio Sánchez a la guitarra i Pep Rius al contrabaix, Sonia Zurriaga a l’acordió i Enric Canada a la percussió, tots ells músics de llarga trajectòria professional.
Pel que fa a Olla Barrejada, és el grup en actiu més antic de la demarcació de Tarragona. La seva trajectòria va iniciar-se el 1983 i al llarg d’aquests 42 anys han actuat a tota Catalunya, però també a l’Aragó, a les Balears, al País Valencià, a la Catalunya Nord i a Cuba. El grup està format per cinc membres: Rafel Molné, baríton i fill de Constantí, únic membre que queda de quan va formar-se el grup; Anton Cabré, guitarra i compositor de moltes havaneres (d’entre elles l'havanera de Constantí); Maria Teresa Magrinyà, acordionista de Reus; i Àngel Jiménez, tenor de Bellmunt del Priorat.