Aquest dijous s’ha celebrat la segona jornada de vaga convocada pel comitè d’empresa de l’EMT, que ofereix el servei de transport urbà a Tarragona i la Canonja. Els conductors han tornat a les cotxeres a les 10 del matí, al polígon Sud, i allà han repetit l’aturada prevista de dues hores. Més tard, a la tarda, els seus companys tornaran a aturar-se des de les 4 fins a les 6. La novetat d’aquest dia és que finalment l’empresa ha decidit posar cartells a les parades per informar els usuaris, a diferència d’aquest dimarts. Tot i així, en algunes parades aquests cartells no hi eren, tal com ha pogut comprovar aquest mitjà, i per tant desenes de ciutadans han estat esperant en va l’arribada de l’autobús.
Antonio Chacón, president del Comitè d’empresa, ha informat que a banda de l’aturada de la tarda també hi ha prevista una protesta a les portes del consell d’administració, reunió on no els és permesa l’assistència tal com ha confirmat l’Ajuntament. El conflicte, obert des de fa setmanes, és a causa de l’antiguitat de la flota de vehicles —superen els deu anys— i per no remunerar les hores extres que per sistema ja estan fent. Des del govern s’ha proposat ja que es paguin els 25 minuts que de mitjana fan a més a més de la seva jornada i a partir de l’any 2019 invertir un milió d’euros anuals en la renovació dels autobusos.
Aquesta proposta als treballadors els sembla “insuficient” i exigeixen que ja d’entrada es pressupostin com a mínim dos milions per comprar “sis o set vehicles”. A banda, Chacón considera urgent un ple per donar solucions, un pla de viabilitat de l’empresa i que “tots els grups polítics s’han de mullar”. “Al Consell d’Administració ja no li correspon decidir, cal mirar a l’alcalde”, assegura, i ha afegit que encara no hi han pogut parlar.
A banda d’aquest dijous hi ha prevista una altra convocatòria per als dies 22 i 24 de maig en els mateixos termes. “Segueix en peu”, ha afirmat Chacón. Aquest divendres faran una assemblea per valorar les darreres propostes per part del Consell d’Administració.