Salou celebra una conferència online sobre Salut i Turisme

El webinar, presidit per l’alcalde Pere Granados, ha comptat amb la presència de representants del Patronat de Turisme, del Centre d’Alta Resolució (CAR) i de l’Institut Català de la Salut

Salou va celebrar ahir al matí una conferència online, un webinar, sobre Salut i Turisme, per donar a conèixer al sector vacacional les línies d’actuació del municipi, arran la pandèmia de la COVID-19, així com l’estat actual de la seva afectació a la població salouenca. Es tracta d’una iniciativa adreçada, especialment, al sector turístic; i organitzada, conjuntament, pel Patronat Municipal de Turisme, el Centre d’Alta Resolució (CAR) de Salou, i l’Institut Català de la Salut.

El webinar, presidit per l’alcalde i president del Patronat Municipal de Turisme, Pere Granados, va comptar amb la presència de la preventista de l’Hospital Joan XXIII i assessora de prevenció COVID-19, Vigilància epidemiològica, Montse Olona; del director del CAR de Salou, Jesús Vizcaíno; i de l’adjunta a la gerència i directora de Qualitat Territorial, Montserrat Gens; entre d’altres membres de les entitats organitzadores.

El mandatari va iniciar el seu parlament de benvinguda agraint la col·laboració de la direcció del CAR, així com de tot el seu equip de professionals, i de la resta d’agents i entitats salouenques, per aconseguir “mantenir un Salou responsable, net i segur”; i va insistir en el fet que “des del sector turístic, és molt important que seguim en aquesta dinàmica”.

Pere Granados també va encoratjar les persones assistents a “anar, com sempre, en positiu, i a construir un millor futur”, per tal que “tant els nostres visitants, com els residents, es trobin més segurs a la ciutat, i tinguin la sensació i la realitat de viure en un municipi segur de COVID-19”.

Per la seva banda, Montse Olona, preventista de l’Hospital Joan XXIII i assessora de prevenció COVID-19, Vigilància epidemiològica, va fer referència a l’estat actual del municipi, dient que “estem en una incidència baixa, molts dels casos són procedents de zones de risc de Catalunya, i són, la gran majoria, lleus”.  A més, Olona va reiterar la importància de seguir, estrictament, les mesures de prevenció, per part del sector turístic i la ciutadania, per minimitzar els riscos de contagi, com són mantenir la distància interpersonal, l’ús de mascareta en espais públics, i la higiene de mans freqüent; a més dels protocols de neteja i desinfecció als locals i instal·lacions.

En aquest sentit, Montserrat Gens, adjunta a la gerència i directora de Qualitat Territorial, també va incidir en l’aïllament domiciliari, una de les “mesures més eficaces” per pal·liar la transmissió del virus; i va explicar l’alternativa d’accedir a un Hotel Salut, en cas de no poder romandre al domicili per realitzar la quarantena. En aquest allotjament adaptat, Gens assenyalava que “s’ofereix una habitació, es fa un seguiment dels símptomes, i s’aplica un programa de suport psicològic, entre d’altres mesures”. La directora va explicar l’evolució de l’hotel salut del territori, dient que “compta amb ingressos diaris”, i hi ha “uns 32 pacients aïllats, actualment”.

Així mateix, el director del Centre d’Alta Resolució de Salou, Jesús Vizcaíno, va assenyalar que “la setmana passada vam fer 110 PCR, proves de diagnòstic del coronavirus, i, d’aquestes, en van sortir 5 de positives”; per tant, “és un percentatge molt baix”. Vizcaíno va explicar, també, que el perfil de la persona afectada és “jove” i amb simptomatologia lleu, i, en aquest sentit, va fer una crida perquè tingui molta cura a l’hora de mantenir contacte amb persones més grans, ja que són les més fràgils.

En el transcurs del webinar, també es van tractar temes com els nous models de relació entre la ciutadania i l’Institut Català de la Salut (ICS), com ha estat l’habilitació d’un nou número de WhatsApp (667 368 025) per contactar, directament, amb el CAR de Salou i evitar esperes; així com les notícies falses, o ‘Fake News’, que desvien l’atenció de la població. En aquest últim cas, el director Jesús Vizcaíno va assegurar que “sempre que alguna persona tingui alguna informació i la vulgui verificar, contacti amb l’Ajuntament, amb el departament de Salut o amb el CAR, ja que són les línies més segures per contrastar la informació”.