Reus reivindica l’Any Gaudí a FITUR: “Una oportunitat per posar en valor la seva dimensió, vinculada al paisatge del Camp de Tarragona”

La ciutat es posiciona com a referent del patrimoni modernista i posa en relleu les arrels del cèlebre arquitecte

21 de gener de 2026 a les 16:14h

Aquest 2026 és l’any de l’arquitecte modernista per Catalunya, i Reus, òbviament, té molt a dir. 

Enguany, a la fira de turisme més important d’Europa, FITUR (celebrada anualment a Madrid), la capital del Baix Camp abandera la importància que ha tingut i té el territori per la commemoració d’Antoni Gaudí. 

L'alcaldessa de Reus, Sandra Guaita, ha exposat que l'estratègia de la ciutat per a l'Any Gaudí es diferencia de la resta de Catalunya pel seu enfocament en la persona i els orígens del geni, més enllà de l'obra construïda.

El tret distintiu és en la preservació de documents originals que van salvar-se l'any 1936, ja que havien estat dipositats al Museu de Reus el 1933 per Domènec Sugrañes, col·laborador de l'arquitecte. Aquest material inèdit es podrà veure a partir del 30 de gener al renovat Museu de Reus, i inclou peces com un esbós del santuari de Misericòrdia, notes sobre topografia i òptica, dibuixos de disseny, un carnet d'expositor de 1888 i una fotografia de joventut de 1878.

Com a novetat, es digitalitzarà la Ruta Gaudí per contextualitzar millor els espais vivencials de l'arquitecte, com la seva casa natal, l'escola, el campanar de la Prioral de Sant Pere o el santuari de Misericòrdia.

Des de la perspectiva turística, Guaita ha defensat a FITUR el model de Reus com una ciutat de "day trip" i escapades culturals, que complementa l'oferta de sol i platja dels municipis veïns de l'Aliança de la Costa Daurada. 

La ciutat busca consolidar el perfil de visitant interessat en el patrimoni modernista, el comerç i la gastronomia, seguint l'estela de l'èxit de l'Any Domènech i Montaner i esdeveniments com el "Reus 1900". 

Pel que fa a la taxa turística, l'alcaldessa ha minimitzat el seu impacte negatiu, tot recordant que Reus no pateix un turisme massiu i que la recaptació és necessària per al manteniment dels serveis públics que utilitzen els visitants.

Sobre l'autor
Sergio Lahoz foto
Sergio Lahoz
Veure biografia
El més llegit