El local “Los Bocatas de Nico” s’ha convertit en un dels nous punts gastronòmics més comentats de Tarragona. El seu fundador, conegut simplement com a Nico, és un excamioner que ha deixat enrere la carretera per obrir un bar d’entrepans i tapes amb una oferta senzilla però de qualitat.
Ubicat al carrer Ramón y Cajal, número 57, el local ha captat l’atenció tant dels veïns com de milers d’usuaris a les xarxes socials, gràcies al seu contingut sobre emprenedoria, gastronomia i superació personal.
De la carretera al negoci propi
Nico va treballar durant anys com a camioner i soldador abans de decidir fer un canvi de vida. “Vaig arribar a un punt en què necessitava fer alguna cosa que fos meva”, explica. Durant la pandèmia, va començar a fer directes a TikTok mentre sopava a la cabina del camió, fet que li va permetre connectar amb milers de persones i acumular una àmplia comunitat de seguidors.
Un comentari en un d’aquests vídeos el va portar a llegir el llibre Padre rico, padre pobre, que —segons diu— li va fer veure la possibilitat d’emprendre. Així doncs, va decidir invertir els seus estalvis en la que seria una nova etapa professional, i obrir un local dedicat als entrepans. Després de mesos de tràmits, va inaugurar “Los Bocatas de Nico”.
Una oferta centrada en el producte i la proximitat
La carta del local aposta per entrepans tradicionals amb ingredients de qualitat i producte local, com el serranito ibèric o el bocata L’Enxaneta, amb botifarra, escalivada i salsa romesco.
També ofereix xurros amb xocolata, o una llarga varietat de tapes, com les seves croquetes casolanes o els populars torreznos.
De TikTok a la cuina
Amb més de 130.000 seguidors a TikTok, Nico utilitza les xarxes per mostrar el seu dia a dia com a autònom i compartir l’experiència de gestionar un negoci petit, a més de compartir el procés de creació dels seus entrepans. El seu contingut, entre gastronòmic i motivacional, ha contribuït a donar visibilitat al local i a atraure nous clients.
Des de la seva obertura, “Los Bocatas de Nico” ha anat guanyant popularitat entre els tarragonins, que valoren tant la qualitat del producte com l’atenció propera del propietari.
