El PSC a Tarragona reivindica el paper del territori en la planificació ferroviària

La federació del PSC del Camp de Tarragona aposta per “la presa de decisions pensant en el bé comú i escoltant el territori

19 de novembre de 2025 a les 18:43h

En relació amb les recents declaracions del ministre de transports i mobilitat, Òscar Puente, sobre les connexions de l’AVE de la línia Barcelona-València, el PSC del Camp de Tarragona vol reiterar les seves prioritats en matèria de mobilitat ferroviària.

Primer, el nostre territori -és a dir, les comarques tarragonines- ha de participar i prendre part en la presa de decisions. Segons ha refermat el primer secretari del PSC del Camp de Tarragona, Fran Morancho, “s’ha de buscar i trobar el consens amb el territori, tal com està fent el Govern del president Illa. Les actuacions que afecten el Camp de Tarragona han de comptar amb el suport majoritari del Camp de Tarragona.”

Segon i molt important, “les nostres prioritats en matèria de mobilitat ferroviària estan clares: en primer terme, millorar el servei de rodalies tal i com demanda el conjunt de la ciutadania”, ha explicat Fran Morancho. A banda, és obvi que hem de saber aprofitar les connexions ferroviàries del Camp de Tarragona amb València com a eix estratègic. “Està clar que la nostra posició intermèdia entre Barcelona i València és un actiu del territori”, ha afirmat Morancho.

Pel que fa al servei de rodalies, ha recordat les inversions ingents que està duent a terme el Govern central per resoldre les mancances acumulades per anys d’oblits i desinversió d’anteriors executius. Així, el pla de rodalies actualment vigent contempla una inversió superior als 6.300 milions d’euros per millorar el servei, el que inclou la compra de més d’un centenar de nous trens per substituir els més antic i incrementar la flota de transport.

Finalment, la federació del PSC del Camp de Tarragona aposta per “la presa de decisions pensant en el bé comú i escoltant el territori; que és la principal característica que ha introduït el Govern del president Illa, que tant està beneficiant les nostres comarques. Aquesta és la senda del progrés que seguirem recorrent, també en aquesta qüestió”, ha reblat.  

Sobre l'autor
C CIUTAT
Redacció
Veure biografia
El més llegit