El PP denuncia l'eliminació de parades de l’AVE a Tarragona i aïllament de la província

Els populars alerten de menys freqüències amb Madrid i acusen el Ministeri de prioritzar Barcelona mentre retalla connexions al Camp de Tarragona

23 de maig de 2026 a les 12:58h

El Partit Popular ha denunciat públicament que el ministre de Transports, Óscar Puente, està retirant serveis d’alta velocitat a la província de Tarragona, afectant especialment la connexió ferroviària entre Tarragona, Saragossa i Madrid. La diputada popular Elisa Vedrina, en una compareixença aquest divendres al migdia acompanyada per la presidenta del PP a Tarragona, Maria Mercè Martorell, i el diputat al Parlament de Catalunya, Pere Lluís Huguet, ha explicat les modificacions recents en el servei.

Segons Vedrina, s’ha eliminat la parada del tren d’alta velocitat que sortia de Tarragona a les 8:00 hores en direcció Madrid. En substitució, Renfe ha establert una connexió mitja hora abans perquè els viatgers retrocedeixin fins a Barcelona per agafar un altre tren directe cap a Madrid. La diputada ha advertit que “serà impossible viatjar des de Tarragona a Madrid sense fer transbordaments. El tren que han eliminat continua circulant a la mateixa hora, però han eliminat la parada a la nostra estació. I no és per manca de viatgers”.

A més, els populars han indicat que també es va suprimir el servei del tren nocturn que arribava al voltant de les 20:30 hores amb motiu d’obres de manteniment segons Adif, especialment després de l'accident ocorregut recentment a Adamuz. No obstant això, mesos després aquesta freqüència ha tornat però sense efectuar parada al Camp de Tarragona.

 

Crítiques al govern central per concentrar serveis entre Barcelona i Madrid

Des del Partit Popular consideren que aquestes mesures responen al projecte impulsat pel ministre Puente per construir una línia directa entre Barcelona i Lleida, fet que podria deixar Tarragona relegada dins l’àmbit estatal de l’alta velocitat ferroviària. En paraules d’Elisa Vedrina: “El Govern de Pedro Sánchez està consagrant la desconnexió ferroviària d’alta velocitat de la nostra província, per centrar-ho tot a Barcelona i Madrid.”

A més, ha afegit que “justament necessitem el contrari, millorar les freqüències i augmentar les places per poder gaudir d’un servei públic de qualitat i que destini els recursos necessaris perquè sigui segur i fiable.” També ha insistit que cal recuperar un model ferroviari eficaç: “Hem de tornar a estar orgullosos del servei ferroviari del nostre país”.