Dissabte, 13 d'abril de 2024
És notícia

El Port Tarragona ajuda a crear comissió per estació intermodal Catalunya Sud

Avatar photo
Es tracta d’una infraestructura de país que permetrà una major connectivitat del territori amb el Port de Tarragona i amb el Port de Barcelona

El president de l’Autoritat Portuària de Tarragona, Saül Garreta, ha participat avui en l’acte de  constitució de la comissió impulsora de la terminal intermodal de Catalunya Sud a Tortosa. La  comissió formada pel Departament de Territori, el Port de Tarragona, el Port de Tarragona i  CIMALSA, entre altres institucions, ha presentat el projecte i els reptes i oportunitats d’aquetsa  infraestructura per a les terres de l’Ebre i per al conjunt de Catalunya. En la reunió prèvia, els  membres de la comissió han abordat els temes com l’Estat del Pla Director Urbanístic d’Activitat  Econòmica del Polígon Catalunya Sud (PDUAE), el ramal ferroviari de Kronospan i la creació de la  terminal intermodal. 

La futura terminal intermodal se situaria en el Polígon Catalunya Sud de Tortosa i donaria servei a  les empreses d’aquest espai industrial i a la resta del territori, en un context en què la demanda ja  és existent -amb la recent implantació de l’empresa Kronospan- i per la necessitat d’augmentar les  infraestructures que faci possible l’augment del transport per ferrocarril per descarbonitzar la  logística. A més, es tracta d’una infraestructura de país que permetrà una major connectivitat del  territori amb el Port de Tarragona i amb el Port de Barcelona. 

El president del Port de Tarragona ha explicat que “el Port de Tarragona està especialment  interessat en col·laborar arreu en clau de país, en clau de territori, però especialment a les Terres  de l’Ebre”. Per a Garreta, “per aprofitar la posició geoestratègica de les Terres de l’Ebre i per aprofitar  les oportunitats logístiques del territori cal una terminal intermodal”. 

A més ha explicat que des del Port de Tarragona “som conscients de la complexitat de transport per  ferrocarril, sabem quant costa que funcioni, sabem el que costa una terminal, però no és la  infraestructura sinó el servei que es necessita, en un escenari de canvi climàtic i de desfossilització  de l’economia és ineludible”. 

Garreta també ha afirmat que “col·laborar entre nosaltres ens a fa més eficients i més competitius i  ens ajuda a enfrontant-nos als reptes climàtics”. 

Empreses interessades 

El president de l’APT també ha explicat que “totes les empreses que venen interessades a treballar  amb el Port de Tarragona ens demanen ferrocarril”. Un exemple de la rellevància i de la necessitat

de comptar amb infraestructures ferroviàries modernes al nostre país per mantenir per captar  inversions industrials, per donar servei al país i per continuar essent un país competitiu en matèria de  logística. 

Finalment, el president del Port de Tarragona ha explicat que “la necessitat de la terminal intermodal  i l’aparició d’una major demanda d’aquest servei en el futur en les marques una activitat com  Kronospan que mou 18.0000 tones l’any (2023) al Port de Tarragona per importar matèria prima i  exportar productes cap a el Nord d’Àfrica”. 

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Santa Coloma de Gramenet cobrirà el cost de l’edifici esquerdat

Notícia següent

El jovent de Roses celebrarà el 8M amb una tarda d’activitats

Notícies relacionades