El president de la Generalitat, Salvador Illa, ha reivindicat a Reus un escenari d’estabilitat política per blindar institucions, teixit social i economia i avançar cap a la “prosperitat”. “Ho faré tot per preservar l’estabilitat” i “complir pactes” perquè tirin endavant el nou model de finançament i els pressupostos, ha remarcat a la conferència Catalunya Lidera.
Eix ferroviari i intermodal del Camp
En el seu discurs, el president ha situat la demarcació de Tarragona com a pal de paller de la mobilitat al país i va desgranar el full de ruta que vol seguir el Govern en els pròxims anys a la zona:
- Estació intermodal Vila-seca/Aeroport de Reus: amb l’estudi informatiu en marxa i connexió prevista amb el TramCamp. “No ens la podem permetre aturar”, ha dit.
- Nova estació a l’Horta Gran (Tarragona): projecte “necessari” que Territori “tindrà en compte”.
- Estació de Bellissens (Reus): en servei el primer semestre de 2026.
- TramCamp: inici d’obres “en breu”.
- Nova estació d’autobusos de Reus: redacció del projecte durant el 2026.
Àrea Metropolitana del Camp de Tarragona
El president ha celebrat la creació de l’Associació per a l’impuls de l’Àrea Metropolitana del Camp de Tarragona (ara amb set municipis) i ha oferit el suport del Govern per convertir-la en una de les més rellevants de l’arc mediterrani. També ha convidat altres ajuntaments a sumar-s’hi “posant per damunt l’interès general”.
Habitatge: 2.000 pisos públics i 639 de la Sareb
En polítiques d’habitatge, Illa ha xifrat en 66 els solars al Camp on es preveuen prop de 2.000 habitatges protegits. Ho ha lligat a l’acord amb el Ministeri d’Habitatge per incorporar 639 pisos de la Sareb i al pla de barris, al qual set municipis tarragonins ja han presentat projectes.
Aigua i emergències: obres i reforç de bombers
Per fer front al canvi climàtic, el Govern preveu per al 2026:
- Connexió de la Comunitat de Regants del Garrigues Sud amb la d’Aigües del Montsant (finalització prevista l’any vinent).
- Reforma dels parcs de bombers de Tarragona, Reus i Cambrils, dins d’un reforç del cos: fins a 4.000 professionals i 2.000 voluntaris.
Amb la mirada posada en l’Any Gaudí i en un calendari d’obres que vol accelerar, Illa ha vinculat l'estabilitat i compliment d’acords a la capacitat d’atraure inversió, millorar serveis i vertebrar el territori. “La prosperitat passa per ser previsibles i fer la feina”.