2a jornada sobre l’impacte economicosocial dels creuers al Port de Tarragona

Avatar photo

El dimarts 17 d’octubre, el Teatret del Serrallo serà escenari de la celebració de la  segona ‘Jornada de sostenibilitat i cura mediambiental en creuers i nàutica esportiva’ organitzada per Tarragona Cruise Port-Costa Daurada, Lantimar Group i D-Marin, compta amb el suport tècnic d’AWP Services i CruiseNews Mediagroup.

Aquest any les jornades pivotaran en com l’economia blava cerca promoure el creixement  econòmic, la inclusió social i la preservació dels mitjans de subsistència i, alhora, garanteix la sostenibilitat dels oceans i zones costaneres.

 

Eixos del programa

Les jornades abordaran totes aquestes temàtiques amb presència d’experts i executius  rellevants de les dues activitats marítimes en diferents ponències i taules rodones.

Les jornades faran el tret de sortida a les 9 del matí amb la benvinguda del president del Port de Tarragona, Saül Garreta, per a continuació, començar amb les tres primeres ponències planificades. Un cop acabades les primeres ponències hi haurà una taula rodona titulada “Els creuers i l’economia blava. Reptes socioeconòmics i mediambientals” on participaran sis representants de diferents empreses del sector.

Després d’una breu pausa, les jornades es reprendran amb l’última ponència i taula rodona,  abans que Ruben Viñuales, alcalde de Tarragona, faci la clausura de les jornades cap a les 13 h.

 

Tarragona, un model singular

La gestió de l’activitat de creuers al nostre territori té singularitats que el fan molt més  sostenible que la resta. En primer lloc, el model de governança és territorial a través de la  taula institucional de creuers on estan representades les principals administracions i  empreses del sector turístic de la Costa Daurada, per definir les dimensions i línies de  treball per a un turisme de creuer sostenible. En segon lloc, la dimensió del projecte a  Tarragona no té res a veure amb els dels grans ports de creuers: els grans ports de creuers de la Mediterrània registren entre 3 i 4 milions de passatgers a l’any enfront dels 100.000 de  Tarragona d’aquest any.

Tarragona és un model molt poc congestionat, a diferència dels grans ports mediterranis,  ja que els visitants per mar no es concentren només en la ciutat portuària sinó que es  dirigeixen a altres destinacions turístiques a l’interior i la costa del Camp de Tarragona i a  les Terres de l’Ebre.

 

Un sector compromès

El sector de creuers manté un compromís inequívoc amb el medi ambient i en el suport a  les polítiques i les pràctiques que fomentin un impacte econòmic i social segur i sostenible.  Les navilieres, reunides en l’associació CLIA, s’han marcat uns ambiciosos objectius per  assolir una indústria creuerística amb zero emissions.

Els objectius d’aquesta associació són la reducció de les emissions al moll i al mar, invertir  en tecnologies mediambientals avançades a bord i la col·laboració amb ciutats i ports en la  gestió sostenible de destinacions.

Així mateix, les marines i la nàutica d’esbarjo situades en les nostres costes es troben entre  les més atractives i sostenibles d’Europa amb un impacte econòmic i social important a  nivell local.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

El govern de Tortosa troba 330.000 euros més de dèficit durant l’anterior mandat

Notícia següent

Marta Farrés: “Les dades demostren que les nostres polítiques d’habitatge funcionen”

Notícies relacionades