Dissabte, 26 d'abril de 2025
És notícia

Jutjaran una parella del Pallars que cobrava la droga per Bizum i hauria ingressat més de 20.000 euros

La Fiscalia demana 5 anys de presó i 12.000 euros de multa per a cadascun per un suposat delicte contra la salut pública
mossos-desquadra

La Fiscalia sol·licita 5 anys de presó i 12.000 euros de multa per a un home i una dona acusats de vendre cocaïna i marihuana al Pallars Sobirà. Segons el ministeri públic, la parella va traficar almenys des de l’agost del 2022 i fins al 12 de juliol del 2023, quan els Mossos d’Esquadra van localitzar diverses quantitats de cocaïna i marihuana i 21.520 euros en efectiu al seu domicili de Rialp. Els investigadors van descobrir que els processats havien ingressat 20.782 euros a través de 463 transferències de Bizum que correspondrien a la venda de droga i que també cobraven en efectiu. L’escrit d’acusació detalla que venien les substàncies al seu pis, des dels seus vehicles i en una discoteca que regentava un d’ells a Sort.

Segons el ministeri fiscal, durant el registre al domicili de la parella els agents van trobar 9,76 grams de marihuana al menjador i 69 grams de cocaïna repartits en tres bosses de plàstic dins una jaqueta. La droga hauria tingut un valor d’uns 4.200 euros al mercat il·lícit.

Els mossos també van trobar 16.000 euros dins una caixa forta, 3.935 euros en una tauleta de nit, 1.485 euros en una cartera i 100 euros dins la funda d’un telèfon mòbil. La policia feia mesos que els investigava davant les sospites que traficaven amb drogues.

Més de 400 operacions a través de Bizum

Els agents van constatar que la parella ingressava de forma recurrent, a través de Bizum, imports que oscil·laven entre els 30 i els 70 euros. Després d’analitzar les transferències, van concloure que corresponien a pagaments per la venda de droga.

En concret, al compte de la dona hi van trobar 75 transaccions sospitoses a favor seu i, en el cas de l’home, 388. En conjunt, segons consta a l’escrit d’acusació del fiscal, la parella hauria ingressat 20.782,49 euros per aquest mitjà.

La dona paga 30.000 euros de fiança

Després de ser detinguts per un suposat delicte contra la salut pública, el jutjat de Tremp va ordenar el seu ingrés provisional a presó el 14 de juliol del 2023. La dona va quedar en llibertat provisional cinc mesos després sota fiança de 30.000 euros. 

En el moment de ser detinguts, els processats tenien 31 i 28 anys, respectivament. Durant el registre, els Mossos també els van confiscar una cinquantena de pastilles d’un medicament per la disfunció erèctil adquirides a Centreamèrica.

Està previst que el judici se celebri a l’Audiència de Lleida el 29 d’abril.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

L’auditori del Centre Cultural del Catllar acollirà una conferència sobre la gestió de l’adolescència

Notícia següent
lletrafest-urv

La diada de Sant Jordi protagonitza el Lletrafest 2025 de la URV

Notícies relacionades