Dimecres, 23 d'abril de 2025
És notícia

L’auditori del Centre Cultural del Catllar acollirà una conferència sobre la gestió de l’adolescència

Avatar photo
Els representants de les dues entitats han aprofitat una jornada de l’Energy Hublab per repassar els reptes futurs i la feina d’aquests últims anys

L’Ajuntament del Catllar organitza una conferència amb la reconeguda consultora de criança conscient, escriptora i periodista Míriam Tirado, que se celebrarà el dijous 22 de maig al 19 de l’Auditori del Centre Cultural.

Amb més 30 llibres i contes publicats, Míriam Tirado s’ha convertit en una veu de referència en l’àmbit de la criança i l’educació emocional. És autora de títols com “Criar junts”, “Sentir”, “Límits”, “Enrabiats”, “Tinc un volcà”, “El fil invisible” o la col·lecció infantil “Em dic Goa”, entre d’altres.

Amb el títol “SOS, adolescent a casa”, la conferència s’adreça a tot el públic, però especialment a famílies amb fills i filles adolescents o punt d’entrar-hi. Amb el seu estil proper, ple d’humor i tendresa, Tirat compartir idees clau per entendre millor aquesta etapa de transformació i per acompanyar-la amb més paciència, connexió i confiança.

Les entrades són limitades amb un preu de 5 € i poden adquirir a través de la plataforma Entràpolis. En acabar l’acte, hi haurà signatura de llibres per part de l’autora.

Un compromís de l’Ajuntament amb l’educació i el benestar de les famílies

Des de l’Ajuntament del Catllar continuem promovent iniciatives que donen suport a les famílies del municipi en l’educació i el benestar dels seus fills i filles. Conscients que l’etapa adolescent pot generar dubtes i reptes, apostem per oferir recursos útils i espais de reflexió compartida.

L’any passat es va programar l’obra teatral “No em ratllis!”, pensada directament per al públic adolescent. Tot i això, es va constatar que, sovint, la millor manera d’arribar als joves és a través dels seus referents directes: mares i/o pares. Aquesta reflexió va portar a contactar amb Míriam Tirado, amb l’objectiu de reforçar l’acompanyament emocional de les famílies del nostre municipi.

Considerem que l’adolescència ha de ser vista com una etapa de creixement compartit, no com una etapa de dificultat a afrontar amb resignació. “Sovint ens preparem molt per a la criança dels infants petits, però quan arriben a l’adolescència sembla que els deixem volar sense més eines. I és just en aquesta etapa quan ens necessiten més que mai”, afirma Mercè Gavaldà, regidora d’Ensenyament i Sanitat.

“La voluntat de portar una veu tan reconeguda com la de Míriam Tirado al Catllar no és pas buscar solucions màgiques, sinó compartir experiències i oferir eines perquè mares i pares puguem seguir creixent, tenint en compte que ho estim fent tan bé com sabem”.

Aquesta conferència ofereix l’oportunitat de reflexionar sobre com viure l’adolescència amb més comprensió i connexió familiar.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

El fèretre del papa Francesc arriba a la basílica de Sant Pere

Notícia següent
mossos-desquadra

Jutjaran una parella del Pallars que cobrava la droga per Bizum i hauria ingressat més de 20.000 euros

Notícies relacionades