Dijous, 18 d'abril de 2024
És notícia

El Rosal de Tàrrega espera vendre fins a 17.000 quilos de galetes i neules per la campanya de Nadal

L'obrador social amplia la plantilla fins a 28 treballadors i també comença a exportar a Portugal i Bèlgica

L’obrador social de galetes i neules el Rosal, gestionat per l’Associació Alba de Tàrrega, preveu arribar a vendre 17.000 quilos de galetes aquesta campanya de Nadal. Així ho ha assegurat la seva responsable, Núria Cendoya, que confien que amb la sortida de la covid-19, les xifres milloraran respecte al 2020, quan es van vendre uns 13.500 quilos de producte. Per assolir aquestes previsions, el Rosal ha ampliat la plantilla de treballadors passant dels 22 de l’any passat a 28. D’aquests, n’hi ha 12 amb alguna discapacitat intel·lectual i també 8 que provenen de col·lectius vulnerables. Enguany, les galetes del Rosal s’exportaran també a Bèlgica i Portugal i per això, a més del català s’han començat a etiquetar en anglès i castellà.
A l’obrador de galetes, neules, arrugats, vanos i cubans del Rosal de Tàrrega ja fa mesos que treballen a ple ritme per fer front a la demanda de la campanya de Nadal. En aquest sentit, Cendoya ha destacat la figura “clau” dels voluntaris que ajuden en el dia a dia però a més, estan en la línia de la filosofia que representa “l’economia solidària i social” on no tot són els diners sinó les experiències per canviar el món tal com el vivim.

Enguany les galetes del Rosal arribaran a països com Portugal, després del treball que s’ha dut a terme amb Acció10, i també a Bèlgica, on com ja passa amb Alemanya, la neula té una connotació molt nadalenca i agrada molt, segons Cendoya.

D’altra banda, també es repeteix la col·laboració amb l’Obra Social de Sant Joan de Déu, que comptarà amb 30.000 caixes de neules per la seva campanya de ‘Les neules solidàries de Sant Joan de Déu’. Aquest any, han apostat per una neula amb un missatge personalitzat dirigit a tots els col·lectius a qui donen atenció social.

Finalment, el Rosal també està fent expansió cap al territori espanyol a través de les empreses que es dediquen a fer lots nadalencs per a les empreses. Segons Cendoya, s’està consolidant el “producte social i de qualitat” i per això estan servint un “pack” en castellà i anglès que els permet facturar importants quantitats.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Barcelona impulsarà més de 100 start-ups dels àmbits científic i tecnològic

Notícia següent

Team Tarragona, bronze al Pentagonal 2021 de Golf

Notícies relacionades