Dijous, 25 d'abril de 2024
És notícia

“Obrim les persianes i seguim comprant a Vilanova i la Geltrú” per Jordi Medina

Avatar photo

En aquest article el Regidor de Promoció Econòmica i Projecció de Ciutatexplica quines han estat les principals accions impulsades des de l'Ajuntament per mantenir l'activitat comercial a través del Pla de Dinamització Econòmica

Imatge de part de l’activitat comercial a VNG. Foto: Aj. VNG
La inesperable situació actual degut a una emergència sanitària global ens ha fet aturar gairebé tota la nostra activitat quotidiana i confinar-nos a les nostres llars. Hem après a conviure entre les nostres quatre parets mentre anàvem seguint l’actualitat des dels mitjans de comunicació. Les xifres són esfereïdores i les necessitats socials han augmentat en els últims dies. Mentre atenem les emergències de les famílies que han anat veient perillar o reduir els seus ingressos, hem iniciat tot un pla de dinamització econòmica per incentivar la reactivació de la nostra economia, la recuperació dels índex d’ocupació i l’obertura de nou dels negocis i empreses de la nostra ciutat.
Des de l’inici del confinament ja vam crear un equip per donar resposta a aquesta emergència i vam dissenyar un pla estratègic de dinamització econòmica per incentivar l’obertura de les persianes i que la gent continués comprant a les nostres botigues. Érem conscient que més tard o més d’hora tornaríem a obrir i, per això, aquest pla estratègic incorporava tot un seguit d’accions concretes calendaritzades fins a finals d’aquest any. Paral·lelament vam crear la taula de debat econòmica amb els agents del sector per validar aquest pla i per anar fent-ne el seguiment adaptant-nos a la realitat que s’anés donant al llarg de les setmanes.
El Pla de dinamització econòmica va iniciar-se després de Setmana Santa amb el tret de sortida de la campanya de l’ slowshopping.cat promovent el comerç en línia o telemàtic i el servei a domicili de les botigues de Vilanova i la Geltrú. Davant l’amenaça de les grans plataformes que venien de tot i ho repartien els set dies de la setmana i que la ciutat estava plena de furgonetes de transportistes, era evident que havíem d’apostar pel comerç de proximitat i adaptar-nos als nous hàbits de consum.
Érem conscients que moltes botigues estaven tancades i no podien oferir aquest servei de venda telemàtica i de servei a domicili però, també érem conscients de la necessitat de donar a conèixer aquest servei preparant i animant a la resta de botigues a utilitzar-lo per quan obrissin. Les xifres ens indiquen que va ser un gran encert, de les 30 botigues inicials, amb el tret de sortida de la campanya vilanovina van incrementar-se a 40 i ara ja són 50 establiments. Hem demostrat que era necessari aquest servei perquè volem seguir comprant de qualitat i volem seguir comprant a les botigues de Vilanova i la Geltrú.
I el mateix hem volgut fer amb el sector de la restauració que és un dels sectors que més es veurà afectat per la crisi degut a la limitació del seu aforament al llarg del desconfinament. La seva activitat es veurà reduïda perquè no podrà omplir totes les seves taules i d’aquí la necessitat d’impulsar també el servei a domicili. La campanya ja es va iniciar la setmana passada per donar a conèixer aquest servei abans del desconfinament. A dia d’avui hi ha una desena d’establiments que hi estan adherits i esperem que quan els restaurants tornin a obrir se n’hi afegeixin molts més per reduir al mínim la seva afectació econòmica d’aquesta crisi.
El Pla de Dinamització Econòmica de Vilanova i la Geltrú, evidentment, no acaba aquí sinó que continuarà fins que acabem aquesta crisi amb tot un seguit de mesures d’incentivació de l’activitat comercial a la nostra ciutat i el treball conjunt amb els sectors implicats. Som una ciutat viva i activa i no podem deixar perdre la nostra activitat, el nostre potencial i el nostre dinamisme per seguir creant oportunitats i incentivant l’ocupació.  Aquests dies el que ha quedat evident és que tant els comerciants com la ciutadania volem obrir les persianes i volem seguir comprant a Vilanova i la Geltrú perquè la nostra ciutat també són les empreses, les botigues, els restaurants i els serveis que la fan dinàmica. Està a les nostres mans, som-hi!
Jordi Medina Alsina
Regidor de Promoció Econòmica i Projecció de Ciutat
Ajuntament de Vilanova i la Geltrú
Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

L’alcalde de Lleida desitja que Ponent pugui passar a la fase 1 a partir del 18 de maig

Notícia següent

La campanya ‘Sí, a Sitges’ estrena vídeo promocional

Notícies relacionades