Més de 2.500 assistents al cicle Escènit de Girona

Avatar photo

Del 30 de juny al 26 de juliol, el cicle ha portat a la ciutat un total de sis espectacles de teatre, dansa i circ de carrer

Més de 2.500 persones han assistit als diferents espectacles i assajos oberts de l’Escènit. Del 30 de juny al 26 de juliol, el cicle ha portat a la ciutat un total de sis espectacles de teatre, dansa i circ de carrer i dues obertures de residències artístiques al Saló de Descans del Teatre Municipal. Aquesta edició, l’Escènit s’ha expandit a quatre barris de la ciutat: a la plaça del Pallol, al Barri Vell; a la plaça de Santa Susanna i de l’U d’octubre de 2017, al Mercadal; a l’esplanada de la Copa, a la Devesa, i al camp de Bèlit, al barri de Sant Narcís.

“Fem un balanç positiu de la rebuda que ha tingut aquest any l’Escènit. Teníem com a principal objectiu fer arribar la cultura i els espectacles a tothom, i ho hem aconseguit, perquè hem tingut molt bona resposta per part del públic, que ha estat molt divers i de totes les edats”, assegura el vicealcalde i regidor de Cultura de l’Ajuntament de Girona, Quim Ayats, que remarca que “treballem per una cultura accessible i de qualitat, que arribi a tots els col·lectius”.

L’artista gironí Pere Hosta va inaugurar el cicle d’estiu a la plaça de Santa Susanna amb Disorder, un espectacle de clown contemporani que explica fets i comportaments humans des de l’humor. Seguidament, la companyia Non Sin Tri va omplir la plaça de l’U d’octubre de 2017 amb portés acrobàtics i en monocicle, corda aèria i malabars.

Més de 500 persones van gaudir de Rouge Nord ofert per la companyia francesa Cirque Pardi! i en col·laboració amb Konvent Cirk, l’espai de creació i exhibició del Konvent de Berga que acompanya processos creatius de circ contemporani. L’espectacle és una proposta de circ de risc amb una estètica cinematogràfica entre Quentin Tarantino i Wim Wenders, que combina la dansa, la música i l’equilibrisme amb moments de gran intensitat.

Els espectacles de la plaça del Pallol van rebre un públic que ja és assidu a aquest espai de darrere el Teatre Municipal. L’espai va acollir Migrare, l’espectacle de dansa amb xanques de Cia Maduixa que reflexiona al voltant del fet migratori, i les acrobàcies i els equilibris a ritme de rock de Circ Pistolet.

El camp del Bèlit va tancar el cicle d’espectacles al carrer amb Bubble you i va acollir un públic nou, provinent de Sant Narcís, de Can Gibert del Pla i de Salt. La companyia belga Be Flat va mostrar el seu caos orquestrat de joc, música i acrobàcies.

La nova línia d’obertura de residències artístiques també ha tingut molt bona acollida entre el públic. En les funcions d’assajos oberts d’Un segundo bajo la arena del Col·lectiu Desasosiego i La grUtesca de la companyia escarlata s’han exhaurit les entrades disponibles. Després de la residència artística al Teatre Municipal de Girona, ambdós espectacles s’estrenaran a la Fira Tàrrega 2022.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

La Seu Vella de Lleida millorarà la tecnologia per la gestió i funcionament del Consorci

Notícia següent

La Casa de la Festa de Vilanova obre portes a tres exposicions en el marc de la Festa Major

Notícies relacionades