Llogar a Girona ja és “gairebé impossible”: menys pisos i preus a l’alça fins als 826€

Els contractes cauen prop d’un 40% en cinc anys i la Cambra de la Propietat Urbana denuncia que la regulació genera menys oferta

20 de març de 2026 a les 15:09h

El mercat del lloguer a Girona continua tensionant-se fins a límits preocupants. Segons el darrer informe de la Cambra de la Propietat Urbana, trobar un pis de lloguer a la demarcació és avui “gairebé impossible”, en un context marcat per la caiguda de l’oferta i l’augment dels preus.

Una de les dades més contundents és la reducció del nombre de contractes signats. En els darrers cinc anys, els lloguers han caigut un 38,7% a Girona, una tendència molt similar a la de Figueres (37,1%) i Olot (34,6%). Aquesta davallada, segons la Cambra, evidencia un canvi profund en el mercat: cada cop hi ha menys pisos disponibles, fins al punt que l’oferta als portals immobiliaris és “quasi inexistent”.

La situació és especialment crítica a les capitals de comarca, mentre que a la costa la caiguda ha estat menor (18%), tot i que també significativa.

 

Preus a l’alça malgrat la regulació

Amb la disminució de l’oferta, els preus continuen pujant. Durant el tercer trimestre de 2025, el lloguer mitjà a Girona ha augmentat un 3,4%, situant-se en 826,02 euros mensuals. A Figueres, el preu mitjà és de 579,74 euros (+1,2%), mentre que a Olot se situa en 542,99 euros (+1%). Només a la costa s’ha registrat una lleugera baixada, amb una mitjana de 741,42 euros.

Segons l’informe, els preus han seguit una tendència clarament alcista des del 2020, tot i que des del 2024 —amb l’entrada en vigor de la regulació— s’ha detectat una certa moderació i més volatilitat.

 

La regulació, al punt de mira

La Cambra de la Propietat Urbana és contundent i qualifica les polítiques actuals com “un fracàs”, assegurant que han tingut l’efecte contrari al desitjat. Entre les causes, assenyalen mesures com la limitació de preus, la pressió fiscal o la regulació dels grans tenidors, que haurien provocat que molts propietaris optin per vendre en lloc de llogar.

Això ha reduït encara més el parc d’habitatges disponibles i ha agreujat la crisi.

 

Una “trampa del lloguer” per a molts ciutadans

L’informe també alerta d’una situació desigual entre llogaters. D’una banda, els contractes antics amb preus baixos han quedat congelats; de l’altra, els nous contractes mantenen preus elevats, dificultant encara més l’accés a l’habitatge.

Aquest escenari genera el que molts experts ja defineixen com una “trampa del lloguer”, on els inquilins no poden estalviar ni accedir a una compra futura.

 

Reclam de mesures urgents

Davant aquest panorama, la Cambra reclama canvis urgents en les polítiques d’habitatge per revertir la situació. Entre les propostes, destaquen la necessitat d’incrementar l’oferta de pisos de lloguer, incentivar tant petits com grans propietaris i apostar per la construcció d’habitatge públic, però també privat o amb fórmules mixtes.

Mentrestant, la realitat és clara: l’accés al lloguer a Girona és cada cop més difícil, amb menys pisos disponibles i uns preus que continuen allunyant-se de moltes butxaques.