L’Ajuntament de Blanes posa en marxa l’Oficina Municipal d’Habitatge

Avatar photo

És un dels eixos principals en què treballa l’equip de govern per implementar polítiques d’habitatge social que aportin solucions

Un dels principals eixos de gestió en què està treballant des de fa mesos l’equip de govern de l’Ajuntament de Blanes és implementar polítiques d’habitatge social que aportin solucions per donar un millor i més eficaç servei a les persones. Fruit d’aquesta inquietud, aquesta setmana s’ha posat en marxa l’Oficina Municipal d’Habitatge, a través d’una gestió directa.

Aquest ens pren el relleu de la ‘Borsa de l’Habitatge’ que ha estat funcionant els darrers anys. Ara l’Oficina Municipal d’Habitatge de Blanes està situada al mateix indret, al Passeig de Dintre 25, al costat de l’edifici central de l’Ajuntament de Blanes. Des d’ara, el personal que atén el servei d’assessorament i informació és municipal, amb l’objectiu d’anar afegint-hi nous fronts de treball que es tradueixin en poder ajudar i servir millor la ciutadania.

L’Oficina Municipal d’Habitatge treballa en estreta col·laboració amb el Departament d’Acció Social de l’Ajuntament de Blanes. A banda de les atencions presencials, també es poden fer consultes telefòniques a través del número 972 379 382, de dilluns a divendres, de 9’30 a 13’00 h.

Implementació de noves polítiques d’habitatge social a Blanes

Aquests darrers mesos l’equip de govern ha redoblat esforços per poder comptar amb un major nombre d’habitatges socials al municipi, en base a diverses trobades i contactes mantinguts amb grans tenedors de pisos. L’objectiu és poder donar resposta a la greu mancança que des de fa temps es pateix a Blanes. Famílies i ciutadania en general, però en especial les persones amb risc d’exclusió social, perquè puguin accedir a habitatges dignes i de lloguer social.

Si bé el futur que s’albira és prou engrescador, amb la possibilitat que l’actual situació pugui girar-se en positiu a molt curt termini, no s’han deixat d’esmerçar esforços per assolir acords en ferm que ampliïn el parc d’habitatges de lloguer social. Paral·lelament, en l’actualitat s’està enllestint la tercera i darrera fase del projecte iniciat fa cinc anys per poder comptar amb habitatges d’emergència social de propietat municipal –els coneguts pisos dels mestres de l’antiga Escola Carles Faust-, que serveixen de pont pels pisos definitius a què puguin accedir les famílies.

Blanes, municipi declarat com àrea amb mercat d’habitatge tens

Un altre factor que també dóna raons per a l’esperança a l’Ajuntament de Blanes és l’entrada en vigor de la Llei 11/2020 de finals de l’any passat, de mesures urgents en matèria de contenció de rendes en els contractes d’arrendament d’habitatge. L’aprovació d’aquesta Llei de Contenció de Rendes també va comportar la modificació de diverses lleis relatives a la protecció del dret a l’habitatge.

Aquesta nova normativa afavoreix poder assolir un habitatge digne, ja que comporta rebaixar i congelar el preu dels lloguers en zones d’alta demanda. Arreu de Catalunya hi ha 60 municipis declarats com a ‘Àrees de Mercat d’Habitatge Tens’ on la llei ja s’hi està aplicant de manera automàtica, com a mínim durant un any des de la seva entrada en vigor.

Blanes és un d’aquests 60 municipis declarats com a ‘Àrea de Mercat d’Habitatge Tens’, ja que els preus del lloguer han sofert un increment superior al 20% en el període comprès entre els anys 2014 i 2019. Aquesta declaració pot arribar a tenir una duració màxima de cinc anys, en un procediment durant el qual s’hauran de precisar les mesures que adoptarà l’Ajuntament de Blanes per a atenuar o revertir la situació de mercat tens.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

La Fira de Titelles de Lleida prepara la 32a edició

Notícia següent

Joventut i la URV estrenen el cicle de cinema documental ‘Gènere i Joves’

Notícies relacionades