L’Estació Espai Jove ajuda a millorar el perfil professional de 15 joves amb el projecte Impuls-21

A través d’un procés formatiu i vivencial de cinc setmanes, s’han treballat diferents aspectes amb els participants per millorar la seva ocupabilitat

L’Estació Espai Jove ha ajudat a millorar el perfil professional de 15 joves amb la primera edició del projecte Impuls-21. La iniciativa consisteix en un procés formatiu i vivencial, de cinc setmanes, i va dirigida a joves amb estudis superiors (cicles formatius de graus superiors, graus universitaris o màsters) de la comarca del Gironès.

En un format virtual, de les 10 a les 13 h, s’ha treballat per millorar l’ocupabilitat de les persones participants: activant i potenciant el talent, promovent la reflexió i definició del projecte vital, ampliant la xarxa professional, entre d’altres.

Aquest matí, la regidora de Joventut de l’Ajuntament de Girona, Annabel Moya, ha explicat en roda de premsa el projecte. “Des del govern de Girona seguirem treballant per facilitar al jovent totes les eines necessàries i totes les oportunitats que estiguin a les nostres mans per poder potenciar el talent i perquè el jovent pugui construir el seu projecte de vida”, ha afirmat la regidora.

A partir de diferents tallers i dinàmiques s’ha dotat a les persones participants d’eines i recursos que poden esdevenir oportunitats pel seu futur professional. En la primera part del   programa   s’ha   treballat   sobretot   l’autoconeixement i l’ocupabilitat.

La segona ha consistit en un procés de cocreació per equips on s’han ideat tres projectes que volen donar solucions al repte d’unir les empreses del territori amb joves titulats amb nul·la o poca experiència professional.

L’equip de L’Estació Espai Jove ja està treballant en la segona edició del programa. Aquest, novament, es realitzarà en un format totalment virtual i començarà el dimarts 6 d’abril. Al llarg de la segona setmana del mes de març es farà tot el període de captació de les persones que novament podran viure aquesta experiència capacitadora.