L'alcalde de Girona, en vaga: Donarà el seu sou a entitats pro-Palestina

Durant la jornada de vaga, s’han convocat dues mobilitzacions principals a la ciutat

14 d'octubre de 2025 a les 14:38h

L’alcalde de Girona, Lluc Salellas, i els sis regidors de Guanyem Girona s’han adherit a la vaga general convocada aquest dimecres en suport al poble palestí. El grup municipal ha anunciat que suspendrà tota l’agenda institucional del dia i que destinarà el sou corresponent a entitats d’ajuda humanitària i defensa dels drets del poble palestí.

Exigim el trencament de relacions amb l’Estat d’Israel, la fi del genocidi a Gaza i la llibertat del poble palestí”, ha expressat la portaveu del grup, Sílvia Aliu, que ha qualificat la convocatòria com “una eina legítima de solidaritat i denúncia”. Aliu ha fet una crida a la ciutadania a participar en les mobilitzacions previstes i “fer sentir la seva veu contra l’opressió i l’ocupació que pateix el poble palestí des de fa 77 anys”.

 

Mobilitzacions a Girona

Durant la jornada de vaga, s’han convocat dues mobilitzacions principals a la ciutat: un piquet central a dos quarts de dotze del migdia a la plaça del Vi, i una manifestació unitària a dos quarts de set de la tarda des de la plaça Independència.

El grup municipalista ha explicat que la decisió de fer donatiu del sou del dia vol “visibilitzar que, mentre les treballadores i treballadors que secunden la vaga veuen descomptat el seu salari, els càrrecs electes no”, i que per això volen fer un gest coherent amb l’esperit de la convocatòria.

Guanyem Girona ha remarcat que aquesta adhesió reafirma el seu “compromís amb la llibertat dels pobles, la defensa dels drets humans, la pau i la justícia global”.

Sobre l'autor
eric mendo foto
Eric Mendo
Veure biografia
El més llegit