Lloret de Mar celebra el centenari del daiquiri, còctel creat per un lloretenc

S’ha realitzat un taller pràctic sobre el Daiquiri a càrrec del Jorge William Arias Ortega, Barman guanyador de la medalla del mèrit “cantinero cubano”

L’Ajuntament de Lloret de Mar i Amargura Cultura, empresa que impulsa projectes culturals han presentat avui el programa d’activitats previstes amb motiu del centenari del Daiquiri No4, còctel creat el 1922 pel lloretenc Constante Ribalaigua. Posteriorment s’ha realitzat un taller pràctic sobre el Daiquiri a càrrec del Jorge William Arias Ortega, Barman guanyador de la medalla del mèrit “cantinero cubano”, i amb més de 13 anys en el prestigiós bar El Floridita de l’Havana, on han participat una trentena de professionals de la restauració i de bars que han pogut conèixer la història de la vinculació de Lloret amb el daiquiri així la elaboració de la recepta original del Daiquiri No 4.

A l’acte ha assistint Jorge Ribalaigua, fill de Constante Ribalaigua i Julio Cabrera, American Bartender of the Year 2019 i propietari del bar Trova de Miami que esta es troba a la posició 28 del rànquing dels “The World’s 50 Best Bars”.

La regidora de Comerç, Restaurants, Bars i Cafeteries, Lara Torres, ha explicat que “amb aquesta iniciativa posem en valor, a través dels nostres professionals, aquest llegat del daiquiri”. David Barba d’Amargura Cultura ha explicat que “es tracta d’un còctel de qualitat que es troba entre els 10 més consumits del món”. El taller ha acabat amb un monòleg de l’actor Joan Romà Ortiz, caracteritzat com a Ernest Hemingway.

L’alcalde de Lloret, Jaume Dulsat ha destacat l’interès que té “crear aquest relat i posar-lo a disposició del nostre sector turístic perquè l’incorporin dins del seu storytelling com un valor diferencial i singular de la destinació”.

Properament també està previst llençar la ruta del Daiquiri sota el nom de “Be frozen, my friend. Tour Daiquiri No4” amb una important campanya de comunicació i promoció, així com una identificació específica als establiments participants, entre altres. També es proporcionarà fullets i posa gots promocionals, així com adhesius identificatius com a establiments adherits a la ruta.