El Ministeri de Transports ha aprovat el projecte per desdoblar els 8 quilòmetres de l’N-II entre la variant de Figueres i Pont de Molins (Alt Empordà). Les obres tindran un cost de 118,3 milions d’euros (MEUR) i permetran augmentar la capacitat de la via.
Els treballs començaran al sud de Figueres. Connectaran amb un tram anterior de nova traça —i que també està en fase de redacció—, fins a l’enllaç amb l’AP-7 al sud de la ciutat. El traçat finalitza al nord, on s’enllaçarà amb un altre tram posterior —també en redacció— per connectar-lo amb l’AP-7 al nord de Figueres. De fet, aquest projecte de desdoblament s’està coordinant amb altres actuacions per enllaçar la futura variant de Figueres amb l’AP-7 a través de vies d’alta capacitat.
El projecte sortirà publicat pròximament al Butlletí Oficial de l’Estat (BOE). El pla del Ministeri de Transports és duplicar la calçada actual de la carretera N-II en el tram comprès entre l’enllaç de Figueres Sud (km 748,800) i Pont de Molins (km 757,040), per millorar les condicions de circulació, la fluïdesa i la seguretat viària.
A més, també s’han projectat tres enllaços. D’una banda, amb la C-31, que suposarà l’adequació de l’enllaç actual. D’altra banda, amb la C-260, on es preveu fer una rotonda. I, finalment, amb l’N-260, on hi ha projectades dues rotondes.
El ministeri destaca que incrementarà el rasant pràcticament en la totalitat del tram, aconseguint un increment de fins als 2,50 metres en algun punt.