Ja hi ha data per a les obres de la Ronda de Sant Antoni a Barcelona

Han puntualitzat que la remodelació urbanística de la ronda no solucionarà tots els problemes que hi ha a la zona

L’Ajuntament de Barcelona preveu començar les obres de transformació de la Ronda Sant Antoni el juny del 2023, segons ha explicat aquest dijous la tinenta d’Alcaldia Janet Sanz. Pel novembre començarà el desmuntatge de la llosa del mercat, que es preveu tenir del tot retirada el gener, i després es licitarà el projecte executiu. Fins que comencin les obres es farà una pavimentació provisional, amb la voluntat d’incentivar l’ocupació ciutadana de l’espai. S

anz ha anunciat avui les “línies de consens” que haurà d’incorporar el projecte executiu, assolides en les reunions amb el veïnat i les associacions de dos dels barris amb més densitat de població de la ciutat. Treure els cotxes i crear zones verdes i espais de joc són els trets clau.

A la Ronda Sant Antoni “no hi tornaran a haver cotxes”. Així de contundent s’ha expressat Sanz aquest dijous, tot afegint que serà una ronda “pacificada” que adoptarà el model superïlla Barcelona.

La tinenta d’Alcaldia ha afegit que el projecte que ara s’encarrega incorpora criteris “de màxim consens”, recollits després de cinc sessions amb entitats veïnals, associacions de comerciants i altres actors de l’entramat social tant de la Ronda Sant Antoni com del barri del Raval.

Entre aquests criteris, eliminar el carril rodat i fer una plataforma única de façana a façana, plataforma que no incorporarà ni asfalt ni ciment, sinó que serà de pedra natural, a l’estil, per exemple, de la del Portal de l’Àngel. Alhora, Sanza ha subratllat que, en una zona amb tanta densitat de població és “imprescindible” incorporar espais d’estada, zones de joc i “verd. Hi ha d’haver més verd”.

També haurà d’incorporar els laterals de la ronda, com ara la plaça del Pes de la Palla, que es planteja com una àrea de joc. A més, es preveu eliminar el gir del trànsit rodat des de la ronda cap al carrer Casanova, de tal manera que des d’aquest punt fins a l’extrem de Floridablanca aparegui “un nou espai d’estada” per a la ciutadania.

Un altre element de consens és la “consolidació” de la bicicleta amb la creació d’un carril bici bidireccional, així com espais “puntuals i temporals” de càrrega i descàrrega, també a petició dels veïns.

Una altra qüestió important és “resoldre la situació del bus contra direcció al carrer Urgell”, un fet que el projecte ha d’incorporar mantenint la importància del transport públic però evitant solucions com aquesta.

Sanz planteja que els caps de setmana la pacificació sigui “total”, reivindicació, ha subratllat, de “bona part” de les entitats del barri. Es tracta d’aconseguir un espai “lliure de qualsevol element per poder desenvolupar activitats comunitàries”.

Alhora, la tinenta d’Alcalde ha explicat que mentre la redacció del projecte avança, l’Ajuntament preveu fer activitats per dinamitzar la vida social dels barris.

De la seva banda, el regidor de l’Eixample, Pau González, ha explicat que aquesta dinamització s’articularà a partir de quatre àgores, dues fixes i dues més de puntuals, per proposar activitats, especialment, als infants a la sortida del col·legi.

Finalment, tant Sanz com González han puntualitzat que la remodelació urbanística de la ronda no solucionarà tots els problemes que hi ha a la zona, alguns dels quals de convivència. Per a això, han afegit calen activitats paral·leles d’acompanyament que ja estan tenint lloc, com ara més presència de la Guàrdia Urbana o dels serveis socials. Uns i altres, ha dit González, romandran a la zona “mentre sigui necessari”.