L’Ajuntament ha renovat la seva Seu Electrònica, l’espai a Internet perquè ciutadania, empreses i entitats facin els tràmits oficials amb l’administració. El procés d’elaboració de la nova Seu ha incorporat la visió ciutadana a través del programa municipal ‘Testers’, persones voluntàries que avaluen les eines de relació de l’Ajuntament amb la ciutadania per millorar els serveis fent-los intuïtius i eficients.
El nou web ha millorat l’accessibilitat, en especial a través dels dispositius mòbils. Amb un disseny visual i una estructura més senzills, facilita l’ús a les persones usuàries. A més de fer tràmits, a la Seu també es troba informació d’interès públic, per exemple, sobre els òrgans de govern, les ordenances, el calendari fiscal o l’oferta pública d’ocupació. Abans d’acabar l’any 2025 es preveu incorporar a la pàgina un ‘xatbot’ (assistent virtual) per ajudar en la navegació.
Els nous principals tràmits que ja es poden fer en línia són: el justificant d’empadronament, la comunicació d’obres, l’autorització d’ocupació de la via pública, la sol·licitud d’ajudes per cedir l’habitatge per a lloguer social, els duplicats de rebuts dels tributs del 2023 o anys anteriors, la sol·licitud de subvencions per a entitats, la comunicació prèvia d’obertura o modificació d’activitat econòmica i la sol·licitud genèrica per a incidències o peticions.
El nou programa municipal ‘Testers’ aplicat a la Seu Electrònica ha comptat amb la participació d’una vintena de ciutadans i ciutadanes que han detectat 45 punts de millora. A més, els testers han fet altres dues avaluacions: a l’aplicació mòbil municipal Viladecans&Tu i en el web municipal per introduir-hi millores. En total han participat 60 persones. ‘Testers’ és una de les accions impulsades per l’Ajuntament per a la millora del model d’atenció ciutadana. Qualsevol persona interessada es pot apuntar en el programa a viladecans.cat/testers.
L’Ajuntament està innovant enguany en el seu model d’atenció ciutadana. El 3 de març es posarà en marxa el servei de videoatenció, és a dir, la possibilitat de fer tràmits a través d’una videotrucada segura. Els primers tràmits en aquest servei seran les altes per naixement i el suport de l’Oficina Municipal d’Escolarització. Més endavant el catàleg de tràmits s’ampliarà.
També al març es renovarà el sistema de sol·licitud de cita prèvia a través d’Internet. D’una banda, s’incorporaran nous serveis amb cita, com les denúncies a la Policia Local o les atencions a l’Oficina d’Habitatge (OLH) i a l’Oficina de Consum (OMIC).
D’altra banda, les sol·licituds a l’oficina d’atenció ciutadana Viladecans Informació es desglossaran segons el tràmit. Això incrementarà l’eficiència del servei, ja que cada tipus de gestió comptarà amb un temps reservat d’atenció específic, i permetrà reajustar el nombre de cites ofertes cada dia, tot reduint el temps entre la data de sol·licitud i la d’atenció.