Dimarts, 18 de febrer de 2025
És notícia

La Seu Electrònica de Viladecans, es renova incorporant la visió ciutadana

Avatar photo
L’espai a Internet permet fer més tràmits en línia des de casa i de manera més senzilla
Viladecans plataforma

L’Ajuntament ha renovat la seva Seu Electrònica, l’espai a Internet perquè ciutadania, empreses i entitats facin els tràmits oficials amb l’administració. El procés d’elaboració de la nova Seu ha incorporat la visió ciutadana a través del programa municipal ‘Testers’, persones voluntàries que avaluen les eines de relació de l’Ajuntament amb la ciutadania per millorar els serveis fent-los intuïtius i eficients.

El nou web ha millorat l’accessibilitat, en especial a través dels dispositius mòbils. Amb un disseny visual i una estructura més senzills, facilita l’ús a les persones usuàries. A més de fer tràmits, a la Seu també es troba informació d’interès públic, per exemple, sobre els òrgans de govern, les ordenances, el calendari fiscal o l’oferta pública d’ocupació. Abans d’acabar l’any 2025 es preveu incorporar a la pàgina un ‘xatbot’ (assistent virtual) per ajudar en la navegació.

Els nous principals tràmits que ja es poden fer en línia són: el justificant d’empadronament, la comunicació d’obres, l’autorització d’ocupació de la via pública, la sol·licitud d’ajudes per cedir l’habitatge per a lloguer social, els duplicats de rebuts dels tributs del 2023 o anys anteriors, la sol·licitud de subvencions per a entitats, la comunicació prèvia d’obertura o modificació d’activitat econòmica i la sol·licitud genèrica per a incidències o peticions.

El nou programa municipal ‘Testers’ aplicat a la Seu Electrònica ha comptat amb la participació d’una vintena de ciutadans i ciutadanes que han detectat 45 punts de millora. A més, els testers han fet altres dues avaluacions: a l’aplicació mòbil municipal Viladecans&Tu i en el web municipal per introduir-hi millores. En total han participat 60 persones. ‘Testers’ és una de les accions impulsades per l’Ajuntament per a la millora del model d’atenció ciutadana. Qualsevol persona interessada es pot apuntar en el programa a viladecans.cat/testers.

L’Ajuntament està innovant enguany en el seu model d’atenció ciutadana. El 3 de març es posarà en marxa el servei de videoatenció, és a dir, la possibilitat de fer tràmits a través d’una videotrucada segura. Els primers tràmits en aquest servei seran les altes per naixement i el suport de l’Oficina Municipal d’Escolarització. Més endavant el catàleg de tràmits s’ampliarà.

També al març es renovarà el sistema de sol·licitud de cita prèvia a través d’Internet. D’una banda, s’incorporaran nous serveis amb cita, com les denúncies a la Policia Local o les atencions a l’Oficina d’Habitatge (OLH) i a l’Oficina de Consum (OMIC).

D’altra banda, les sol·licituds a l’oficina d’atenció ciutadana Viladecans Informació es desglossaran segons el tràmit. Això incrementarà l’eficiència del servei, ja que cada tipus de gestió comptarà amb un temps reservat d’atenció específic, i permetrà reajustar el nombre de cites ofertes cada dia, tot reduint el temps entre la data de sol·licitud i la d’atenció.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior
la delegada del Govern de la Generalitat a Tarragona, Lucía López, i l'alcalde de Roda de Berà, Pere Virgili

La delegada del Govern visita Roda de Berà per abordar qüestions clau per al municipi

Notícia següent
El conseller d'Esports, Berni Àlvarez, i l'alcaldessa de Gavà, Gemma Badia

Gavà vol posicionar-se com a ciutat esportiva de referència a Catalunya

Notícies relacionades