Diumenge, 9 de febrer de 2025
És notícia

La delegada del Govern visita Roda de Berà per abordar qüestions clau per al municipi

Avatar photo
Entre els temes tractats hi ha les obres del túnel de Berà, la renaturalització del passeig de la platja Llarga o la nova connexió amb el CAT
la delegada del Govern de la Generalitat a Tarragona, Lucía López, i l'alcalde de Roda de Berà, Pere Virgili

Aquest matí, la delegada del Govern de la Generalitat a Tarragona, Lucía López, ha realitzat una visita institucional a l’Ajuntament de Roda de Berà per reunir-se amb l’alcalde Pere Virgili. També hi han assistit la regidora de Cultura, Teresa Ferré, i el regidor d’Urbanisme, Manel González.

En primer lloc, López ha signat al Llibre d’Honor de l’Ajuntament. Seguidament, l’alcalde l’ha fet lliurament de dos llibres sobre Roda de Berà, amb la història i fotografies de la localitat.

La delegada del Govern de la Generalitat es reuneix amb l’alcalde de Roda de Berà

La reunió posterior ha servit per abordar diverses qüestions clau per a Roda de Berà, com ara la renaturalització del passeig marítim de la platja Llarga, avantprojecte que es troba en mans de la Generalitat; les aportacions de sorra que ha de fer l’empresa adjudicatària del Port Esportiu Berà cada any a la platja Punta d’en Guineu; el pas de les mercaderies per la línia de l’interior, per al qual Roda de Berà demana la creació d’una nova via paral·lela a la del tren d’alta velocitat; o sobre les obres que Adif està duent a terme actualment al túnel de Berà i que, en principi, s’allargaran fins al març.

Altres dels temes que s’han tractat són la nova comissaria dels Mossos d’Esquadra a Torredembarra, gràcies a la qual s’ha notat un petit increment de la presència del cos policial al municipi, però encara insuficient per a l’equip de Govern, fet pel qual Virgili n’ha demanat més; i la nova connexió amb el Consorci d’Aigües de Tarragona i la construcció d’un nou dipòsit de capçalera, amb els quals es posaria fi als problemes d’abastament d’aigua a la zona nord del municipi.

la delegada del Govern de la Generalitat a Tarragona, Lucía López, i l'alcalde de Roda de Berà, Pere Virgili 1

La segona línia de transport escolar també ha estat un dels temes que s’han posat sobre la taula, atès que des de fa dos cursos el servei es troba en prova pilot a l’espera que la Generalitat l’aprovi oficialment, així com el servei de taxi a demanda que hauria de servir perquè la gent gran pugui arribar als diferents centres hospitalaris de la demarcació, amb una part del cost del servei sufragat per la Generalitat.

Finalment, han visitat les obres de Cal Guivernau, paralitzades des de fa mesos arran de la localització de restes arqueològiques que van obligar a modificar el projecte, i que s’han de reiniciar a partir del dijous vinent.  Han estat acompanyats per Joan Carles Gavaldà, de la direcció facultativa de l’obra, qui ha anat detallant com serà la nova biblioteca municipal.

A col·lació, han parlat sobre el PUOSC 2025-2029 per a Roda de Berà, amb una assignació de 570.659,60 euros, xifra que s’ha fet pública recentment i que doblaria els recursos destinats durant l’anterior mandat.

La delegada del Govern de la Generalitat es reuneix amb l’alcalde de Roda de Berà 1

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Figueres crea tres nous aparcaments de proximitat amb 145 places

Notícia següent
Viladecans plataforma

La Seu Electrònica de Viladecans, es renova incorporant la visió ciutadana

Notícies relacionades